Banditer planerar att kidnappa en professor som har kommit på hur man tillverkar diamanter.
Man gör det också, men då har man inte räknat med en semesterfirande FBI agent, Lemmy Caution. Efter en mängd vändningar visar det sig att ligan har en stor båt, där professorn hålls fången, och ska framställa diamanter. Lemmy kommer på ett utmärkt sätt att ta sig ombord på skeppet. Han övertalar ett stort antal söta damer i små baddräkter att följa med i en mindre båt.
Mycket riktigt blir besättningen på ligans båt alldeles till sig, och damerna välkomnas upp på båten. Lemmy tassar med, och letar rätt på professorn, och slåss med de banditer som inte dansar på båtdäcket med damerna. Professorn befrias, och Lemmy kan nu ta sin semester.
Var det här en föregångare till James Bond ? Ja, det fanns onekligen en hel del bekanta ingredienser.
Filmen verkar inte vara gjord med något större allvar, mycket lustigheter så att det nästan kunde vara en komedi.
Lemmy spelades av Eddie Constance, som tydligen var fransk-amerikan.
Lemmy Caution förkommer i en massa böcker, och flera av dom har blivit film.
Vad tyckte jag då ? Jag vet inte riktigt, men jag ska inte vara gnällig så här inför jul, så 3/5 slår vi till med, trots en del luckor, men lite kul var det också.
Några bovar tänker snatta sedlar på väg till destruktion på ett tåg.
Märkligt nog fraktas sedlarna i en tom tågkupe. Detta kommer bovarna på, och listar ut hur man demonterar inredningen i kuperrna för att kunna ta sig in i pengakupen från en närliggande.
Paret Ronnie och Jackie låtsas vara ett nygift par, snart kommer även Phil, hjärnan bakom kuppen till kupen.
Men ödet vill att liten besvärlig gosse springer omkring på tåget, och råkar se en pistol. Föräldrarna tror honom inte, men han nämner vad han sett för konduktören, som redan blivit misstänksam mot paret, och telegraf erar polisen.
Rånarnas plan var att dumpa postsäckarna på ett givet ställe utmed banan, men man blev försenade, och fick bära ut bytet i sina resväskor. Men polisen har fått meddelandet och väntar vid stationen.
En ganska kort film, 69 minuter, som ändå kändes betydligt längre.
Filmen lyfter liksom aldrig, utan stampar på samma ställe hela tiden. 3-/5 får det bli för denna engelska B-film