Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Code of Silence
Bra actionfilm med Chuck Norris i huvudrollen, lite mer "seriös" jämfört med Invasion USA med en sidohistoria om huruvida man ska tjalla på sin partner när denna gör någonting felaktigt.
Rejäl med pang-pang i slutet dock...
Betyg 4/5
Den måste jag ju bara se, har missat den totalt fastän jag är ett Chuck Norris fan och har sett det mesta han har gjort!
Wicker Park
"Matthew och Lisa är oskiljaktiga. Deras passionerade kärlek går inte att ta miste på. Men så plötsligt försvinner hon - lämnar honom utan ett ord - och Matthews värld rasar samman. Nu, två år senare, har Matthew börjat komma över den värsta saknaden. Men när han plötsligt får vad han tror är en skymt av henne i folkvimlet är det som att han blivit träffad av blixten - han måste få se henne. Efter ett intensivt letande hittar han henne. Tror han. För när smärtan och begäret blir för stort kan den förvränga dina sinnesbilder."
Romantiskt/Drama är kanske inte är min favorit genre men denna filmen var helt klart sevärd! Josh Hartnett och den vackra Diane Kruger i rollerna. Laddade ner den av en slump men blev positivt överraskad. Ska dock erkänna att det mestadels var för Diane Kruger som gjorde att jag tyckte var bra.
7/10