2011-05-24, 01:40
Medlem
fergusons avatar
Invasion USA

Makalöst bra 80-tals Action... Krutröken ligger tät som dimma genom nästan hela filmen, Chuck skjuter från höften och levererar one-liners på löpande band. Vad mer kan man behöva?

Betyg 4/5
Citera
2011-05-24, 02:28
Medlem
-Orko-s avatar
SEBBE

Svensk käftsmäll helt enkelt.

5/5 toast för inlevelsen.
4/5 toast för filmen.
Citera
2011-05-25, 00:53
Medlem
Psyko Dads avatar
Staying alive med unge J. Travolta i hans smala form.
Den är underhållande för 80-talets dans var så stort då, handlingen suger väl men den är sevärd. Tror Sylvester Stallone var director til den.
Citera
2011-05-25, 01:36
Medlem
lendrygghs avatar
Pulp Fiction.

Första gången jag såg det här Tarantinoproducerade segmentmysteriet. Filmen var välan sådärn', båd bättre och sämre har jag gluggat (referensen går att spåra till mistern ovan mig:s filmval). Ett lager för mycket svordomar och självsäkerhet som inte klädde upplevelsen enormt. Närbilderna var groteska, sketcherna var för löst länkade och brokiga, och Quentins talröst var yttermera pubertal. Sumo summarum: den gick, men var inget jubel i busken. Jag kanske ser om den om tillfället serveras.

6/10.
Citera
2011-05-25, 01:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Just go with it - Adam Sandler och Jennifer Aniston

http://www.youtube.com/watch?v=Jz5Ubqhru7g

Nja, trailern var nog bättre än själva filmen.
Undantaget var dock Brooklyn Decker:
http://4.bp.blogspot.com/-kQX6S03k4V...30242-copy.jpg

Makalöst vacker tjej

Betyget - 2/5

Brooklyn får dock en stark 10:a
Citera
2011-05-25, 17:08
Medlem
fergusons avatar
Code of Silence

Bra actionfilm med Chuck Norris i huvudrollen, lite mer "seriös" jämfört med Invasion USA med en sidohistoria om huruvida man ska tjalla på sin partner när denna gör någonting felaktigt.

Rejäl med pang-pang i slutet dock...

Betyg 4/5
Citera
2011-05-25, 18:36
Medlem
Carelesss avatar
Babel - överskattad skitfilm med usel skådespeleri och torftlig handling. Hela filmen var ett stort jävla irritationsmoment. 1/5
Citera
2011-05-25, 20:38
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Pulp Fiction.

Första gången jag såg det här Tarantinoproducerade segmentmysteriet. Filmen var välan sådärn', båd bättre och sämre har jag gluggat (referensen går att spåra till mistern ovan mig:s filmval). Ett lager för mycket svordomar och självsäkerhet som inte klädde upplevelsen enormt. Närbilderna var groteska, sketcherna var för löst länkade och brokiga, och Quentins talröst var yttermera pubertal. Sumo summarum: den gick, men var inget jubel i busken. Jag kanske ser om den om tillfället serveras.

6/10.

Whaaaat? Du måtte vara vrång, män'ska!
Citera
2011-05-26, 21:53
SS Martha på VHS. Alltid bra, även tionde ggn.
Citera
2011-05-27, 00:03
Medlem
spleendids avatar
21 - http://www.imdb.com/title/tt0478087/

Helt okej. En handling som gör att man tittar intresserat hela vägen. Däremot mer tyngd i filmen Rounders som också har med temat att göra. Självklart är båda filmerna förutsägbara men den här var lite löjligare i upplösningen med den fete teknikpolaren o.s.v. Men allt som har med Vegas att göra brukar gå hem i den här stugan. 3/5
Citera
2011-05-27, 00:10
Bannlyst
Outrage, en yakuza film som handlar om det yakuza dudes gör bäst. Skjuter varandra och fular sig. Hyffsade skådespelare, synd bara att alla äldre gubbar såg ut som Kim Jong Ill. Storyn var väl sådär, ganska generisk och lite halvtråkig. Dåliga specialeffekter och dåliga skådisar för de små rollerna. Helt okej film att se, men inget superbra helt enkelt.

6/10.
Citera
2011-05-27, 14:47
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Code of Silence

Bra actionfilm med Chuck Norris i huvudrollen, lite mer "seriös" jämfört med Invasion USA med en sidohistoria om huruvida man ska tjalla på sin partner när denna gör någonting felaktigt.

Rejäl med pang-pang i slutet dock...

Betyg 4/5

Den måste jag ju bara se, har missat den totalt fastän jag är ett Chuck Norris fan och har sett det mesta han har gjort!

Wicker Park

"Matthew och Lisa är oskiljaktiga. Deras passionerade kärlek går inte att ta miste på. Men så plötsligt försvinner hon - lämnar honom utan ett ord - och Matthews värld rasar samman. Nu, två år senare, har Matthew börjat komma över den värsta saknaden. Men när han plötsligt får vad han tror är en skymt av henne i folkvimlet är det som att han blivit träffad av blixten - han måste få se henne. Efter ett intensivt letande hittar han henne. Tror han. För när smärtan och begäret blir för stort kan den förvränga dina sinnesbilder."

Romantiskt/Drama är kanske inte är min favorit genre men denna filmen var helt klart sevärd! Josh Hartnett och den vackra Diane Kruger i rollerna. Laddade ner den av en slump men blev positivt överraskad. Ska dock erkänna att det mestadels var för Diane Kruger som gjorde att jag tyckte var bra.

7/10
Senast redigerad av Headshrinker 2011-05-27 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in