2015-01-04, 15:25
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Verkligen! denna ska jag ta och se nu på en gång, var ett bra tag sedan.
Jon Voight och Eric Roberts i toppform!

Det gör du helt rätt! Ja, skulle nästan säga att detta troligen är dessa herrars bästa skådespelarprestationer.
Citera
2015-01-04, 16:34
Medlem
Pennsatuckys avatar
En sak har etsat sig kvar i min hjärna efter The Interview.

Har Seth Rogen blivit producent för att han annars inte skulle få någon roll i en film? Jag kommer aldrig förstå hur denna människa har blivit känd och fått roller i så pass många filmer som han har fått.
Citera
2015-01-04, 16:42
Medlem
Balonzos avatar
District 9

Originell idé och spännande till sista sekund. CGI effekterna var helt helt fenomenala, inte gjorda för att blända och förvåna utan snarare att användas som ett verktyg för att få utomjordingarna trovärdiga. Jag njöt av den svarta humorn och skådespeleriet speciellt av den sydafrikanska "Steve Carrell". Bra rulle från en genre jag vanligtvis inte kollar på. 6.5/10
Citera
2015-01-04, 18:08
Medlem
zxcvb45s avatar
Mr.Brooks

En underskattad film i min mening från 2007 med bla Kevin Costner, Demi Moore och William Hurt. William hurt gör en riktigt bra roll.

http://www.imdb.com/title/tt0780571/?ref_=nv_sr_1
Citera
2015-01-04, 18:16
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennsatucky

Har Seth Rogen blivit producent för att han annars inte skulle få någon roll i en film? Jag kommer aldrig förstå hur denna människa har blivit känd och fått roller i så pass många filmer som han har fått.
Han är jude med sannolikt goda kontakter inom de kretsar som sysslar med film och underhållning. Denna bransch i USA består till övervägande del av judar, särskilt på ledande positioner. Nepotism helt enkelt.

Producent är han säkert mest för att han kommit upp sig i smöret ännu mer.
Citera
2015-01-04, 18:26
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennsatucky

Just filmen The Interview har jag ännu inte sett, men jag har däremot sett 12 andra filmer med Seth Rogen (som tur är hade han dock inte huvudrollen i alla 12) och jag håller helt med. Han är helt talanglös och spelar i princip samma stonerroll varje gång, oavsett om det passar in i filmen eller inte (vilket det oftast inte gör).

Min senaste sedda film: The Life of Émile Zola, som en del av min strävan att se alla filmer som vunnit en Oscar för bästa film. En intressant film om en intressant man, som började sitt liv som mycket fattig och skrev ett stort antal kontroversiella men väl säljande romaner för att sedan i gammal ålder bli lite mer del av etablissemanget själv.

Då kom fallet med kapten Alfred Dreyfus som oskyldigt anklagades och dömdes för förräderi till hans uppmärksamhet och Émile skrev den kända artikeln "J'accuse" där han tog all heder och ära av den franska militären ända upp till dess allra högsta ledning för deras försök att dölja att de senare insett att det i själva verket var en annan person som var skyldig till det aktuella förräderiet och att Dreyfus var oskyldig.

Betyg: 8/10 eller 4/5 på Filmtipset.
Citera
2015-01-04, 18:53
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Han är jude med sannolikt goda kontakter inom de kretsar som sysslar med film och underhållning. Denna bransch i USA består till övervägande del av judar, särskilt på ledande positioner. Nepotism helt enkelt.

Producent är han säkert mest för att han kommit upp sig i smöret ännu mer.

Fruktansvärt många tycker att han är rolig och uppskattar hans filmer, kan det spela in också kanske?
Citera
2015-01-04, 19:00
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Fruktansvärt många tycker att han är rolig och uppskattar hans filmer, kan det spela in också kanske?
Det är klart att det gör, men för att få chansen att ta sig in i branschen och klättra i en mördande konkurrens måste man ha kontakter. Att tro annat är naivt.
Citera
2015-01-04, 19:00
Medlem
Såg precis killing season. med travolta och de niro. De rätt töntiga repliker, som inte tar filmen framåt.
Hade man dragit ner på långa töntiga tal innan man skulle försöka ta kål på varandra hade den blivit så mkt bättre. Filmen e okej att titta på tack vare skådisarna. Gav den en 6 av 10 på imdb. Men hade aldrig fått för mig att ens titta på filmen om de inte vore för att dem två skådisarna va med. Utan dem hade filmen varit usel.
Citera
2015-01-04, 19:54
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Årets första femma gick ohyggligt snabbt och kom till och med före årets första fyra för mig.

Tänkte att jag ska se de filmer som fått en del röster i Topp 100-omröstningen som jag inte sett och såg tidigare idag Stalker. Har sett Tarkovsky tidigare, men varit extremt blandad. Andrej Rublev är monsterbra den också, men Solaris är en av de mest överhypade filmerna som finns.

Ja, Stalker var jävligt bra. Vilket foto, vilket skådespel, vilken spänning, vilken mystik. Vilken resa.
Citera
2015-01-04, 20:08
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Årets första femma gick ohyggligt snabbt och kom till och med före årets första fyra för mig.

Tänkte att jag ska se de filmer som fått en del röster i Topp 100-omröstningen som jag inte sett och såg tidigare idag Stalker. Har sett Tarkovsky tidigare, men varit extremt blandad. Andrej Rublev är monsterbra den också, men Solaris är en av de mest överhypade filmerna som finns.

Ja, Stalker var jävligt bra. Vilket foto, vilket skådespel, vilken spänning, vilken mystik. Vilken resa.
En av Tarkovskys två tior för mig, Spegeln är den andra!

Har även sett Ivans Barndom och Solaris vilka är 8 respektive 9!
Citera
2015-01-04, 20:55
Medlem
Martells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
En av Tarkovskys två tior för mig, Spegeln är den andra!

Har även sett Ivans Barndom och Solaris vilka är 8 respektive 9!
Då kan jag rekommendera Nostalgia som jag tycker är hans fjärde bästa efter Stalker, Spegeln och Rublyov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in