Citat:
Ursprungligen postat av
Pennsatucky
En sak har etsat sig kvar i min hjärna efter The Interview.
Har Seth Rogen blivit producent för att han annars inte skulle få någon roll i en film? Jag kommer aldrig förstå hur denna människa har blivit känd och fått roller i så pass många filmer som han har fått.
Just filmen The Interview har jag ännu inte sett, men jag har däremot sett 12 andra filmer med Seth Rogen (som tur är hade han dock inte huvudrollen i alla 12) och jag håller helt med. Han är helt talanglös och spelar i princip samma stonerroll varje gång, oavsett om det passar in i filmen eller inte (vilket det oftast inte gör).
Min senaste sedda film:
The Life of Émile Zola, som en del av min strävan att se alla filmer som vunnit en Oscar för bästa film. En intressant film om en intressant man, som började sitt liv som mycket fattig och skrev ett stort antal kontroversiella men väl säljande romaner för att sedan i gammal ålder bli lite mer del av etablissemanget själv.
Då kom fallet med kapten Alfred Dreyfus som oskyldigt anklagades och dömdes för förräderi till hans uppmärksamhet och Émile skrev den kända artikeln "J'accuse" där han tog all heder och ära av den franska militären ända upp till dess allra högsta ledning för deras försök att dölja att de senare insett att det i själva verket var en annan person som var skyldig till det aktuella förräderiet och att Dreyfus var oskyldig.
Betyg: 8/10 eller 4/5 på Filmtipset.