Jag kollade tidigare ikväll på ett riktigt kasst norskt (!) plagiat på The Hills Have Eyes och alla andra rysare där ett gäng ungdomar på roadtrip blir lemlästade av elaka hillbillys.
Rovdyr hette den, originellt, mycket... 0/5
Jag är helt tagen. vilken film! Jag väntade mig en seg och långtråkig "pesten var hemsk" film men detta var helt enkelt bara magiskt. Bergman behandlar kanske det vanligaste ämnet som finns i våra huvuden, Vad händer efter döden?
Filmens skådespelare är briljanta! Speciellt Max Von Sydow glänser som riddare Antonius Block. Även Bengt Ekerot spelar sin roll som döden med klinisk perfektion. Kan det vara den skönaste karaktären i Svensk filmhistoria?
Sammanfattat en slående film från sveriges störste regissör genom tiderna.
Såg "Whatever works" med Larry David i fredags. Ger den 4 bananer av 5. Det var lite klyschigt med en genombitter gubbe som mjuknas upp ju längre filmen går, men ändå mer än godkänd. Passade Larry som handen i handsken att göra huvudrollen i denna Woody Allen film.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!