2014-10-20, 12:24
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Den är ganska bra! och Rhona Mitras tuttar är inte helt fel att titta på heller

Hon är så löjligt porrig, kämpade mig igenom beowulf för hennes skull för några år sedan!

OnT: Blue Ruin, riktig höjdare.
Citera
2014-10-20, 13:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
OnT: Blue Ruin, riktig höjdare.

Otroligt bra!
Citera
2014-10-20, 14:15
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Otroligt bra!

Bästa thrillern på länge.

Cold In July var också riktigt bra, inte lika vass men soundtracket i den är brutalt bra istället.
Senast redigerad av zxcvb45 2014-10-20 kl. 14:43.
Citera
2014-10-20, 15:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Cold In July var också riktigt bra, inte lika vass men soundtracket i den är brutalt bra istället.

Absolut, lät väldigt mycket John Carpenter möter Tangerine Dream.
Citera
2014-10-20, 16:10
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarves
Showgirls är grymt bra, kollade du på filmen med förbundna ögon och öronproppar eller ?

Den är fruktansvärd, men ändå jävligt rolig och underhållande. Typ tusen gånger "bättre" än Verhoevens rysligt överskattade Basic Instinct.

Sen tycker jag att Hollow Man är ganska underskattad. Visst är den fullständigt genomkorkad från början till slut, men det är ju kul att se en bindgalen Kevin Bacon springa omkring och osynlighets-våldta random tjejer, och smash-drämma skällande mes-hundar i närmsta vägg.
Citera
2014-10-20, 18:36
Medlem
Nauthizs avatar
Dark skies.

3/5

Helt okej, rentav ganska bra, lite klichéartad. Är inne på någon sån Sci-fi/skräck-period nu, så då passar den ypperligt.
Citera
2014-10-20, 18:47
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nauthiz
Dark skies.

3/5

Helt okej, rentav ganska bra, lite klichéartad. Är inne på någon sån Sci-fi/skräck-period nu, så då passar den ypperligt.

Gillade verkligen Dark Skies...
Se Extraterrestrial om du inte sett den..
Oväntat bra faktiskt...http://www.imdb.com/title/tt2960930/?ref_=nv_sr_1
Citera
2014-10-20, 19:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Den är fruktansvärd, men ändå jävligt rolig och underhållande. Typ tusen gånger "bättre" än Verhoevens rysligt överskattade Basic Instinct.

Basic Instinct är skitbra ju, men å andra sidan gillar jag nästan allt som jag har sett av Verhoeven!
Citera
2014-10-20, 19:03
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.

Sen tycker jag att Hollow Man är ganska underskattad. Visst är den fullständigt genomkorkad från början till slut, men det är ju kul att se en bindgalen Kevin Bacon springa omkring och osynlighets-våldta random tjejer, och smash-drämma skällande mes-hundar i närmsta vägg.

Hur är basic instinct överskattad? Den är bättre än 99% av alla erotiska thrillers.
Ok det är ingen Oscarskandidat men i sin genre är den löjligt bra.
Citera
2014-10-20, 19:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hur är basic instinct överskattad? Den är bättre än 99% av alla erotiska thrillers.
För min del säger det nog allt jag behöver veta om genren, det vill säga att den är rätt jävla kass och bör undvikas helt och hållet. Om Basic Instinct anses crème de la crème menar jag. Som thriller var den ju inte urkass men den kändes aldrig särskilt sexig.
Citera
2014-10-20, 19:31
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För min del säger det nog allt jag behöver veta om genren, det vill säga att den är rätt jävla kass och bör undvikas helt och hållet. Om Basic Instinct anses crème de la crème menar jag. Som thriller var den ju inte urkass men den kändes aldrig särskilt sexig.

Du har rätt erotiska thrillers är för det mesta otroligt dåliga.
Jag försöker alltid jämföra filmer med liknande filmer, hade jag jämfört alla filmer jag sett med Kieslowsky hade jag fått hitta en ny hobby för jag hade blivit besiken på 99.99% av allt jag ser.
Citera
2014-10-20, 19:41
Medlem
Citat:

vadå, är oscars den stora litmus testen för filmer eller ? den standarden som alla filmer måste nå? oscars är inget annat än ett reklam jippo, en välgörenhets gala där alla de största studios dickriddar varandra till gryningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in