2014-08-14, 13:03
Medlem
WALL·E (2008)

Har undvikit att se den här filmen i flera år faktiskt. Robotar i rymden låter inte alls som min grej och jag har alltid trott att det var det sämsta och tråkigaste disney någonsin gjort. Men där hade jag verkligen fel. Väldigt gullig, mysig och rätt spännande film med riktigt älskvärda huvudkaraktärer. 8,5/10
Senast redigerad av GreenEyesCuddles 2014-08-14 kl. 13:09.
Citera
2014-08-14, 16:38
Medlem
Neatlesss avatar
Barry Lyndon

Mustiga tre timmar där jag kom på mig själv att drifta från skärmen då och då. Gillade bättre första halvan när huvudpersonen är ute och äventyrar mot den andra där han är mer stationerad och det blir mer familjedrama. Dialogen fann jag nästan parodisk till en början men blev van eftersom. Otroligt snygga och spännande duellscener. Musiken som ständigt låg i bakgrunden bidrog starkt till tidsålderskänslan. Hade gärna sett en mer dynamisk huvudrollsinnehavare, tyckte han var ganska tråkig och stel. Kapten John Quin som var med i början var min favoritkaraktär.

Nä, den här filmen får jag lägga till i kategorin: Kubrick-filmer jag (ännu) inte kan komma in i och se storheten, tillsammans med 2001.

Betyg 3/5
Citera
2014-08-14, 18:47
Medlem
A Clockwork Orange (1971)

Är jävligt kluven vad jag tyckte om detta faktiskt. Tyckte sisådär första halvtimmen var konstig och osammanhängande. Kändes överdrivet konstnärligt. Jag är inte känslig för våld, naket osv så det hade jag inget emot. Synd bara att man inte fick nån bakgrundshistoria hur och varför hans problem startade. Men samtidigt var det faktiskt en underhållande film och jag var aldrig uttråkad. Bra skådespelare också, framförallt huvudrollen var lysande. Riktigt bra musik också. Känns som en sån film man måste se mer än en gång för att bilda en riktig uppfattning om. Det tänker jag absolut göra, men just nu blir det 7/10
Senast redigerad av GreenEyesCuddles 2014-08-14 kl. 18:57.
Citera
2014-08-14, 19:42
Medlem
Catapillas avatar
Bloodstained Shadow

Tyckte den var rätt kass, för mycket tid gick åt till att skildra en relation mellan två personer vars karaktärer var helt ointressanta och som gestaldes av folk som inte kunde spela öht

3 / 10 får den av mig!
Citera
2014-08-14, 22:50
Medlem
Night of the living dead (1968)
En sån där film som man ska ha sett,men det har inte blivit av för mig. Men nu har jag sett den. Visst var det kul att se zombiefilmernas zombiefilm,men den var inte så bra. Jag vet att detta är en film som man ska gilla. Men det är svårt att förbise att den faktiskt är 45 år gammal. Men den är bra gjord för sin tid och med liten budget (antar jag). Den får 4 av 10!
Citera
2014-08-14, 22:52
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag vet att detta är en film som man ska gilla

Det finns inga filmer man ska gilla, smak är subjektivt.

Det finns klassiker som många personer är överrens om är väldigt bra men jag lovar dig att det inte finns en enda människa på planeten som gillar alla klassiker i alla genres.
Citera
2014-08-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Det finns inga filmer man ska gilla, smak är subjektivt.

Det finns klassiker som många personer är överrens om är väldigt bra men jag lovar dig att det inte finns en enda människa på planeten som gillar alla klassiker i alla genres.
Håller med! Tänkte skriva att det är en film som man "ska" gilla.....
Citera
2014-08-14, 23:09
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Night of the living dead (1968)
En sån där film som man ska ha sett,men det har inte blivit av för mig. Men nu har jag sett den. Visst var det kul att se zombiefilmernas zombiefilm,men den var inte så bra. Jag vet att detta är en film som man ska gilla. Men det är svårt att förbise att den faktiskt är 45 år gammal. Men den är bra gjord för sin tid och med liten budget (antar jag). Den får 4 av 10!

Tråkigt att du inte gillade den! Ska du ge Romero's andra zombiefilmer en chans ändå? I min mening är Night sämst, medan Dawn och Day delar förstaplatsen.
Citera
2014-08-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tråkigt att du inte gillade den! Ska du ge Romero's andra zombiefilmer en chans ändå? I min mening är Night sämst, medan Dawn och Day delar förstaplatsen.
Ja,jag ser säkert hans andra filmer också. Jag gillar ju Dawn of the dead från 2004. Jag tyckte också Land of the dead (2005) var hyfsad.
Citera
2014-08-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Gillade inte alls första. Däremot tyckte jag mycket om Day of the Dead.
Citera
2014-08-14, 23:45
Medlem
Såg Döda poeters sällskap precis.

Tyckte den var bra men inte ett mästerverk direkt. Robin Williams och de flesta skådespelarna gör ett bra jobb men själva handlingen var lite småseg emellanåt. Slutet var innebar dock gåshud.
Jag gav den 7/10 på imdb.
Citera
2014-08-14, 23:49
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Barry Lyndon

Mustiga tre timmar där jag kom på mig själv att drifta från skärmen då och då. Gillade bättre första halvan när huvudpersonen är ute och äventyrar mot den andra där han är mer stationerad och det blir mer familjedrama. Dialogen fann jag nästan parodisk till en början men blev van eftersom. Otroligt snygga och spännande duellscener. Musiken som ständigt låg i bakgrunden bidrog starkt till tidsålderskänslan. Hade gärna sett en mer dynamisk huvudrollsinnehavare, tyckte han var ganska tråkig och stel. Kapten John Quin som var med i början var min favoritkaraktär.

Nä, den här filmen får jag lägga till i kategorin: Kubrick-filmer jag (ännu) inte kan komma in i och se storheten, tillsammans med 2001.

Betyg 3/5
Man kan inte göra annat än bländas av estetiken. Scenen när engelsmännen marscherar rakt mot fransoserna utanför Minden. Ahhh..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in