Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-09, 21:36
  #24457
Medlem
StonedSwedes avatar
Iron Man - Jon Favreau
"I am Iron Man" - coolaste slutet genom tiderna?
Citera
2014-03-09, 21:38
  #24458
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Iron Man - Jon Favreau
"I am Iron Man" - coolaste slutet genom tiderna?
Nej.
Citera
2014-03-09, 21:40
  #24459
Medlem
Bittersteels avatar
Dallas Buyers Club
Jag hade hört mycket bra om den här filmen, och jag tog chansen och såg den igår. Jag blev inte besviken. Jag tyckte väldigt mycket om den här filmen. Det här är en skådespelardriven film och alla gör en väldigt bra jobb i den. Bästa var ju Matthew hur fan man stavar hans efternamn i huvudrollen. Det var skrämande att se honom ha förlorat så mycket i vikt inför rollen. En hög nivå av mustasher gör filmen bara bättre.

9/10
Citera
2014-03-09, 21:41
  #24460
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Nej.

Nämn ett slut som är coolare! Nu! You have 20 seconds to comply, mahfacka.
Citera
2014-03-09, 21:50
  #24461
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Nämn ett slut som är coolare! Nu! You have 20 seconds to comply, mahfacka.
Du vinner.

-----

Såg Restraint (2008), för ett par dagar sen, största överraskningen i år. Slutet är helt perfekt, såå passande för filmen, och det känns skönt när en regissör inte fegar ur. Filmen i övrigt rätt bra med go stämning och spänning, men som sagt lever mycket på sitt slut, enligt mig. Coolt är det dock inte Teresa Palmer är förövrigt sjukt sexig i sin roll, vilket inte gör filmen sämre direkt.
Citera
2014-03-10, 01:16
  #24462
Medlem
Soulsurfers avatar
Såg Flightplan. Rätt underhållande att se Foster spåra ur, filmen går definitivt att titta på, men den börjar rätt segt. Filmen kändes längre än 1 timme 38 min! Dock var den rätt spännande när det började hända saker och Bean var också underhållande. Tyckte klart att den var godkänd, men bra, nja det vet jag faktiskt inte. Gillade twisten, men slutet var slarvigt gjort enligt mig (det kändes som att det var väldigt orealistiskt och man fick inte till något bra avslut alls), och det störde jag mig allra mest på.

Tvåa till svag trea blir betyget i alla fall... sätter jag en trea är det enbart för jag är snäll och för att jag tycker att de positiva sakerna överväger det dåliga slutet. Musiken var bra, men inget speciellt från Horner,en typisk 3a i hans katalog enligt mig; den är tråkig att lyssna på och man kan lätt dissa musiken direkt om man inte tänker på vad han har försökt att åstadkomma och analyserar med detta i baktanken. Efter att ha givit den några fler chanser samt sett filmen tycker jag den är bra, men inget speciellt. Foster och Bean var väl bra, inte jätteimponerande, men klart över godkänt! Gillar också idéen, synd bara att slutet blev som det blev, annars hade nog en trea varit ett givet betyg.
__________________
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-03-10 kl. 01:28. Anledning: Trött så kan inte skriva ordentligt...
Citera
2014-03-10, 01:38
  #24463
Medlem
kuddenchristos avatar
Dallas Buyers Club. Riktigt bra och välspelad film om verkliga händelser. Dessvärre känner man sig extra skeptisk till sjukvården efter att ha sett den filmen.
Citera
2014-03-10, 06:15
  #24464
Medlem
perhammars avatar
Prince Avalanche
http://www.imdb.com/title/tt2195548/
gillade den. scenen när Emile drar i penis var ju lite kul. satan vad han är lik Jack Black förresten.
Citera
2014-03-10, 08:21
  #24465
Medlem
saggesalivs avatar
Så min gamla goding Scarface för säkert femte gången inatt. Tillsammans med Natural Born Killers, så är det en av de filmer som påverkat mitt filmtittande allra mest. Tror jag har skrivit innan att Natural Born Killers var en film som min styvpappa brukade kolla på när jag var mindre, likaså var Scarface det - minns motorsågsscenen väldigt tydligt från sekvenser i mitt barnaminne.

I alla fall så har Scarface alltid varit, och kommer alltid att var 10/10. En av mina absoluta favoritfilmer.
Citera
2014-03-10, 09:53
  #24466
Medlem
Prio4s avatar
The Endless Summer

En surfdokumentär om två killar som följer sommaren världen över och letar efter bra vågor. Bruce Brown har filmat och fungerar som berättare genom deras resa jorden runt. Han blandar helt underbart material ifrån resan med en gnutta skön humor. Att säga upp sig och ta ett sista minuten till Hawaii har aldrig känts mer lockande

8/10
Citera
2014-03-10, 10:37
  #24467
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
The Endless Summer

En surfdokumentär om två killar som följer sommaren världen över och letar efter bra vågor. Bruce Brown har filmat och fungerar som berättare genom deras resa jorden runt. Han blandar helt underbart material ifrån resan med en gnutta skön humor. Att säga upp sig och ta ett sista minuten till Hawaii har aldrig känts mer lockande

8/10

Låter bra! Tack för tipset.
Citera
2014-03-10, 14:31
  #24468
Medlem
StonedSwedes avatar
The Avengers - Joss Whedon
Jag måste ha varit på ett rysligt dåligt humör första gången jag såg den, eftersom jag avfärdade den som "halvbra". Dåligt humör, eller så var jag bara momentärt dum i huvudet (mycket troligt), för filmen är ju mästerlig.

Man of Steel - Zack Snyder
Nu när the dust has settled, och filmen finns på bluray, såg jag om den. Och, faktiskt, så fattar jag grejen nu. Det tar ungefär en timma innan den riktiga filmen börjar. Allt som händer dessförinnan är påtvingat bakgrundstjafs som är nödvändigt för de som inte har någon aning om vem Superman är. När den riktiga filmen väl kickar igång dock, då jävlar.

Allt som allt så gillar jag den nu, faktiskt. Actionscenerna var inte lika långa och utdragna som jag kom ihåg när jag såg den på bio. Tummen upp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback