2013-11-05, 08:04
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Mitt liv som hund (1985)

10/10

Bästa svenska film jag sett! Rolig och varm. Minns scenen när han klättrar upp på taket och kollar in på Ing-Marie Carlsson från när jag var liten. Den, en scen från någon film som kanske hette Svensexan och duschscenen från Porky's är starka nakenminnen från barndomens filmtittande.
Citera
2013-11-05, 08:48
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
The warriors -79

Jävla skitfilm orkade inte ens se 20 minuter av skiten.
Den är charmig. Inte direkt någon "måste se"-film, men ganska underhållande. Väldigt löjlig med alla olika gäng, på ett underbart roligt sätt. Det får man ta för vad det är. Jag ger den lätt 3,5 av 5, även om själva storyn lämnar mycket övrigt att önska.
Citera
2013-11-05, 09:56
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman

Bästa svenska film jag sett! Rolig och varm. Minns scenen när han klättrar upp på taket och kollar in på Ing-Marie Carlsson från när jag var liten. Den, en scen från någon film som kanske hette Svensexan och duschscenen från Porky's är starka nakenminnen från barndomens filmtittande.

Ja, helt underbar film. Haha, mitt starkaste sådant minne måste nog vara Sgt. Callahan i Polisskolan, fast hon inte klädde av sig helt.
Citera
2013-11-05, 10:01
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ja, helt underbar film. Haha, mitt starkaste sådant minne måste nog vara Sgt. Callahan i Polisskolan, fast hon inte klädde av sig helt.
Åh, ja när hon hoppade ner i poolen!
Citera
2013-11-05, 11:05
Medlem
jimmyfingerss avatar
Vackert minne
Citera
2013-11-05, 11:29
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
The warriors -79

Jävla skitfilm orkade inte ens se 20 minuter av skiten.
Du borde ge den en chans till. Extremt spännande hela tiden. Första gången jag såg den kändes det som vad som helst kunde hända hela tiden, antagonisten Luther är jävligt obehaglig, den perfekta "boven". Jag älskar även hur New York skildras genom filmen.
Citera
2013-11-05, 13:44
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Du borde ge den en chans till. Extremt spännande hela tiden. Första gången jag såg den kändes det som vad som helst kunde hända hela tiden, antagonisten Luther är jävligt obehaglig, den perfekta "boven". Jag älskar även hur New York skildras genom filmen.

Riktigt cool film med coola karaktärer och ett klockrent soundtrack. Tycker det är svårt att inte gilla denna.
Citera
2013-11-05, 13:51
Medlem
MartinStLouiss avatar
Gallowwalkers med bla. Wesley Snipes från 2012

Film som man trodde skulle vara en blandning av western och blade. Första 10 min var helt okej, men därefter blir det bara komiskt dåligt, och man börjar undra lite på vad skaparna tänkte på när de gjorde filmen.

Betyg: 1/5
Citera
2013-11-05, 15:55
Medlem
Moltas666s avatar
Senaste film var Edward Scissorhands. Jag är ganska förtjust i Tim Burtons filmer men det egentliga skälet till varför jag tittade just på ES var en vadslagning med min fru.
Citera
2013-11-05, 16:04
Medlem
jimmyfingerss avatar
Wayne's World 2 (1993)

I stort sett en upprepning av första filmen. Samma story, samma typ av antagonist, många av ettans skämt återkommer, de flesta av dem faktiskt. Rob Lowe är ersatt av Christopher Walken, Alice Cooper av Aerosmith. Men även om inte mycket är nytt i denna uppföljare är den ändå helt okej, man vill inte ha sina 95 minuter tillbaka. Att slänga in Kim Basinger i en förförisk roll får ju genast upp intresset också. Vill man på en nostalgitripp till tidigt 90-tal så räcker det att se ettan, tvåan kan man se om man måste fylla dagen med något.

5/10
Citera
2013-11-05, 19:07
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Wayne's World 2 (1993)

I stort sett en upprepning av första filmen. Samma story, samma typ av antagonist, många av ettans skämt återkommer, de flesta av dem faktiskt. Rob Lowe är ersatt av Christopher Walken, Alice Cooper av Aerosmith. Men även om inte mycket är nytt i denna uppföljare är den ändå helt okej, man vill inte ha sina 95 minuter tillbaka. Att slänga in Kim Basinger i en förförisk roll får ju genast upp intresset också. Vill man på en nostalgitripp till tidigt 90-tal så räcker det att se ettan, tvåan kan man se om man måste fylla dagen med något.

5/10

Min favoritscen i den filmen är den med Charlton Heston.

http://youtu.be/yluZgzkA8MM?t=1m4s
Citera
2013-11-05, 19:41
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Min favoritscen i den filmen är den med Charlton Heston.

http://youtu.be/yluZgzkA8MM?t=1m4s

Mitt i The Graduate-sekvensen. Roligt med alla de extragrejerna i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in