2013-06-12, 02:58
Medlem
Guldtandens avatar
After Earth på bio!
Gillade filmen. Jaden Smith imponerade faktiskt också! Tycker att den var värd att se på bio.
3/5
Citera
2013-06-12, 03:00
Medlem
Cracys avatar
Good Day to Die Hard

4/10
Citera
2013-06-12, 03:17
Medlem
Strobeliciouss avatar
Transporter III (2008)

Då jag såg den här när den just kommit ut gillade jag den inte. Samma sak nu, trots att en av mina favoriter i Jason Statham är med.

2/5
Citera
2013-06-12, 05:58
Medlem
Ockletts avatar
The Call

Ny rulle. Sevärd. Rekommenderas.
Citera
2013-06-12, 12:02
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
The Call

Såg den också häromdan.. tyckte Halle Berry gjorde ett bra avtryck i filmen. Michael Eklund var äcklig som badguy (äcklig på ett bra sett)
Citera
2013-06-12, 12:56
Medlem
Amalgamates avatar
The Battery Satan i helvete vad bra den va, älskade varje sekund, det visuella, manus, musiken, jag allt. Hela bilscenen var så klaustrofobisk att jag inte fick luft. Någon som vet vad dom hade för budget för den här? Är mäkta imponerad! 5/5

Nu ska jag se om man kan hitta de andra filmerna Jeremy Gardner medverkat i, störtskön snubbe ju.
Senast redigerad av Amalgamate 2013-06-12 kl. 12:58.
Citera
2013-06-12, 14:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
The Battery Satan i helvete vad bra den va, älskade varje sekund, det visuella, manus, musiken, jag allt. Hela bilscenen var så klaustrofobisk att jag inte fick luft. Någon som vet vad dom hade för budget för den här? Är mäkta imponerad! 5/5

Roligt att du gillade den så pass mycket, det är en riktigt bra film som jag måste ta och se om snart igen samt köpa på DVD då den släpps! Scenen som du spoilermarkerade fick mig i alla fall att lyfta på ögonbrynen och skratta gott åt!
Citera
2013-06-12, 17:36
Medlem
Skrev visst i fel tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Day of the Dead (1985)

Tyckte mycket om, uppskattade den mycket mer än de två föregångarna. Har dock en fråga om slutet, då jag såg den utan text.

Citera
2013-06-12, 17:44
Medlem
A-llusions avatar
Oz the Great and Powerful (2013)

Väldigt sunkig film.
Inte mycket att skriva om den,färgglatt var det ju iaf...

4/10

http://www.imdb.com/title/tt1623205/?ref_=sr_1
Citera
2013-06-12, 18:13
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

Chariots of Fire (1981)

Vinnare av 4 Oscars alltså? Var det ett dåligt filmår eller är det för att en av huvudpersonerna är jude och deltar i OS för Guds skull? Jag säger inte att detta är en dålig film tvärtom jag fann mig själv gilla den och en av de bättre sportfilmerna jag sett. Men jag kan inte direkt påstå att den berörde mig eller att jag gilla den så pass mycket till en viss grad att jag anser den förtjänar en Oscar. Okej då musiken var för jävla bra och förtjänar det priset.
Det jag inte gillar med filmen är att jag har svårt att ha någon slags sympati för personer som går på högintelligenta skolor och framför allt i brittiska filmer. De beter sig i filmerna snobbiga och i en scen hade jag bara lust att slå till en person i ansiktet. De betedde sig som ingenting annat betydde än deras framgång. Sedan så tyckte jag att där var alldeles för mycket religion och politik involverat. Jag vet att filmen utspelar sig förr i tiden (1919-1924) och att dessa roller spelade stor roll då. Men så mycket som filmen för upp i ens ansikte blir nästan för mycket, men tydligen är filmen baserad på en sann historia så i den kategorin kan jag inte direkt klaga på så mycket. Oavsett vad så var det för mycket för att jag skulle kunna njuta till fyllo och var en stor distrahering för mig när jag var ute efter en mer sportfilm.
Ian Holm var dock bäst i hela bunten och han var höjdpunkten i filmen. Han gav den bästa presentationen samt den mest intressanta karaktären. Synd att han inte var med mer än vad han var. Sedan som jag skrev innan så är musiken utmärkt. Den kanske känns lite opassande men musiken i sig är fantastisk och jag har ingenting emot att lyssna på hela soundtracket. Sedan har vi ju öppnings scenen som har blivit parodierad till döds och även musiken där har ju använts en del till de riktiga OS-spelen vilket visar vilken inverkan musiken haft på de riktiga spelen.
Jag hade kanske önskat att filmen visade lite mer sport och när det väl är OS i filmen så fokuserar den bara på huvudpersonerna och löpningen. Hade varit kul och se lite andra aktiviteter och som hade fått lite liv i filmen. Jag hade gärna också sett att filmen klippte ner lite på slowmotion scenerna som blev lite överdrivet i slutet.

I sin helhet gillade jag filmen. Den var inte perfekt i min mening och hade nog bara förtjänat en Oscar för musiken. Dock var detta samma år som Indiana Jones och trots att jag älskade musiken i denna så förtjänar Indiana Jones alla Oscar det året då det är den bästa från 1981 även musiken. Nog om det. Om ni gillar filmer som utspelar sig förr i tiden med lite inslag från verkligheten och lite sport arrangemang så lär ni säkert älska den. Om ni är ute efter en mer sportfilm är detta inte den. Välj själv vad du är ute efter.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0082158/?ref_=sr_3

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=QKHPm3BSba8
Citera
2013-06-12, 18:18
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
The Call