• 1
  • 2
2007-08-08, 12:20
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Det ska fungera galant.

Trots avsaknaden av GPU-accelerering?

I sdana fall r det fan bara att sl till p en sdan med en extra hrddisk o typ EyeTV!
Citera
2007-08-08, 13:01
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Trots avsaknaden av GPU-accelerering?

I sdana fall r det fan bara att sl till p en sdan med en extra hrddisk o typ EyeTV!

Ja, med tanke p att den klarade av 1080p innan den hr uppgraderingen kom s borde det bara g bttre nu

Edit: Det r vad jag lst mig till, har inte provat sjlv.
Citera
2007-08-08, 15:44
Medlem
snousers avatar
Vad r de fr fel p aTVn?
Hackar man den s kan man gra de mesta med den.
Aktiverar man SSH p den s kan man enkelt mappa utdelade enheter (samba) vilket i sin tur gr att man slipper iTunes.
Sedan har dom lyckas aktivera USB porten, vilket gr att man kan koppa in en hrddisk eller en DVD/CD spelare. Ja kpte precis en aTV fr 1200:- (ny) p eBay.

Ett bra kp skulle ja sja, vad fr man fr HTPC (HTMAC) fr 1.2k?
Citera
2007-08-08, 16:41
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Vad r de fr fel p aTVn?
Aktiverar man SSH p den s kan man enkelt mappa utdelade enheter (samba) vilket i sin tur gr att man slipper iTunes.
Sedan har dom lyckas aktivera USB porten, vilket gr att man kan koppa in en hrddisk eller en DVD/CD spelare. Ja kpte precis en aTV fr 1200:- (ny) p eBay.

Funkar skert kanon att gra som du gjort, men det r inte alla som vill hlla p att hacka, mixtra och dona.

Betalar man lite mer och kper en Mini fungerar det kalas redan frn brjan.
Citera
2007-08-08, 18:51
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Vad r de fr fel p aTVn?

Ja, det r ett alternativ. Sjlv s kommer jag vlja Minin fr dels har den DVD-spelare och dels s slipper jag plocka i snder den fr att aktivera SSH (sg ngon guide till att aktivera utan att plocka i tu men det var fortfarande en massa mekk). Visst gillar jag att pilla och s, men det kan jag gra med Minin ocks.

Hr dock grna av dig om hur det funkar med din aTV. Du kanske vertygar mig om att byta.
Citera
2007-08-09, 11:24
Medlem
snousers avatar
Halva njet r att plocka i sr den och f den och funka som man vill.
Nr den sedan r frdigkonfad s behver man inte rra den lngre. Sjlv s tnkte jag ge bort den till mina frldrar nr jag har meckat klart med den.

Jag gissar att den dyker upp i brevldan inom 6dgr, ska frska uppdatera trden nr jag har ftt den att funka som ja vill.
Citera
2007-08-09, 17:16
Medlem
G Hrddiskssons avatar
En grej som jag knner r en frdel med Mac Minin r att det finns kraft kvar till att kra mer godis p den. Jag hade tnkt att ven utan problem kra rTorrent och irssi p den. Eventuellt andra enklare program. P s stt blir det bde ett media center och jag kan kra lttare apps p den. Det skulle ju vara najs att kunna kra rTorrent p den, d fr jag ju mina filmer till rtt burk direkt.

Gr ju sjlvklart att montera diskar nd med smb och s men d kan jag packa ned min gamla trtta iBook som fr tjnstgra som en sorts server nu. Har ven ftt fr mig att det kan bli lurigt att streama HD ver ntverket?
Citera
2007-08-09, 17:44
Medlem
snousers avatar
Sjlv s har jag valt att stta upp en central-server i huset dit alla datorer r kopplade. Jag har lyckas klmma in nstan 4Tb i servern vilket gr att man kan lagra ganska stor mngd filmer. P servern har jag sedan installerat "torrentflux", en webbaserad torrentklient vilket gr att alla nerladdningar landar p servern direkt. S om man fr fr sig att koppla in en extra HTPC i huset s r det bara att mappa ngon utdelad enhet frn servern och brja kolla. Simple as that.
Citera
2007-08-09, 18:56
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Hur r det med 1080p-material? Klarar den nya mac minin snt?
Jag har ngot liknande i min HTPC (samma processor och grafikkort fast mer minne) och svaret r ja och nej. Den klarar det mesta med CoreAVC 1.5 men exempelvis fgelscenen i Planet Earth kan man glmma att klara av utan att det hackar. Med Cyberlinks decoder hackar det nnu mer..

Den klarar allts inte av en bitrate p 40Mbit/s.
Citera
2007-08-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quebiq
D r ju frgan. Om jag kper en Mac Mini, hur fr jag ett sjyst 5.1 sound ifrn den ...?
Jag har inte anvnt den sjlv, men p pappret verkar den helt ok. Jag funderar sjlv p en sdan inom inte allt fr avlgsen framtid: Griffin Technology FireWave. Ansluts med firewire och har sex (6) st utgngar samt max upplsning 16bitar/44.1kHz.
Citera
2007-08-11, 00:02
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Detta projektet verkar ju sweet! Perfekt till en Mac Mini!

http://centerstageproject.com/
Citera
2007-08-11, 14:57
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quebiq
hur fr jag ett sjyst 5.1 sound ifrn den?

Du kopplar optiskt direkt frn ljudutgngen till din reciver. Voila!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in