2007-08-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubi
Konstigt att ingen har nämnt Capitalism 2, det är ju bland de bäst utvecklade företagssimulation som finns. Lite gammalt dock, från 2002. Check it out!

Tänkte säga precis samma sak! Capitalism och, ännu hellre, Capitalism 2 är vad du söker och för det mesta utmärkta spel om du får tag på dem.
Citera
2007-08-02, 00:11
Medlem
GoodRiddances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubi
Konstigt att ingen har nämnt Capitalism 2, det är ju bland de bäst utvecklade företagssimulation som finns. Lite gammalt dock, från 2002. Check it out!

Vafan. Finns det ett Capitalism 2?? Måste söka runt lite... Tänkte nämna Capitalism tidigare iom att det är så nära riktigt business jag kommit framför datorn. och om 2:an är gammalt så är 1:an ännu äldre
Citera
2007-08-02, 00:17
Medlem
Blev också förvånad att ingen nämnde det på första sidan. Väldigt kul spel faktiskt och då var man kanske 15 år eller nåt när man fastna för detta "vuxenspel"(som alla mina kompisar sa). Nu när man är 19 så händer det att man spelar det lite då och då faktiskt. Tråkiga är ju att man vilja ha en expansion eller nån större patch till spelet.
Citera
2007-08-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodRiddance
Vafan. Finns det ett Capitalism 2?? Måste söka runt lite... Tänkte nämna Capitalism tidigare iom att det är så nära riktigt business jag kommit framför datorn. och om 2:an är gammalt så är 1:an ännu äldre

Well, gammal och gammal. Sen 2:an kom 2002, och 1an kom väl 98 eller så?
Ryktas även om att Capitalism 3 är under utvecklingen och någon på företaget som utvecklade Capitalism spelen har sagt att det ska komma "stora nyheter" inom snar framtid så vi får väl se!
Citera
2007-08-02, 10:37
Medlem
Draqs avatar
http://www.tycoononline.nu/index2.php?language=se

Helt okej, spelade det ganska mycket innan.
Citera
2007-08-02, 15:14
Medlem
Jag lirade ett spel för nått årsedan som jag inte minns namnet på.
Men det gick ut på att driva sitt eget filmbolag. Tror det är samma utvecklare som The Sims. Någon som vet ?
Citera
2007-08-02, 15:26
Medlem
galnemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfbrandt
Jag lirade ett spel för nått årsedan som jag inte minns namnet på.
Men det gick ut på att driva sitt eget filmbolag. Tror det är samma utvecklare som The Sims. Någon som vet ?

Typ "The movie" eller "Movie Inc" eller liknande tror jag. Har för mig att det var rätt ball, inte jättegammalt heller..
Citera
2007-08-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galnemannen
Du tar nog priset för dagens sämsta inlägg. Blatte.
Någon som kan berätta lite om Capitalism 2? Vill höra vad NI kommer om spelet.

Tjadu, man kan handla mer aktier, öppna fabriker och välja produktion, öppna affärer... listan kan göras lång.
Själv så lyckas jag bara komma upp i 100 miljoners profit gränsen sen får jag svårt att öka i profit. Några tips?
Citera
2007-08-02, 17:55
Medlem
Jones in the fast lane!!!!

Riktigt gammalt men kul ändå för att slösa bort en timme eller två.
Citera
2007-08-02, 20:14
Medlem
Exteruss avatar
I Europa 1400: The Guild (och även uppföljaren, The Guild 2) driver man en eller flera affärsverksamheter (bland annat). Det är i medeltidsmiljö, dock, så det är väl inte så mycket aktier och sånt. Men det är roliga spel.
Citera
2007-08-02, 20:32
Medlem
haha trodde alla skulle bli skit arga på mig bara för att jag spårade ur mot honom! men jag var visst inte ensam om att bli arg på honom
Citera
2007-08-02, 21:04
Medlem
Jag "ordnade" capitalism men det hänger sig i Windows Vista =(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här