Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-08-01, 13:48
Medlem
Jag försöker fixa en dator i hemmet, den är nu ominstallerad med windows xp, men jag kan inte installera något på den, så fort jag försöker starta en installation står det antingen att filen saknar nån slags säkerhetslicens eller så avbryt installationen när det börjar packas upp, med felmedelandet "file is corrupt", detta på alla möjliga program, som firefox, spybot osv.

Finns det något man kan göra eller är det bara att skaffa ny hårddisk till den eller vad det nu är som krånglar? Har provat felsökning utan resultat. vore toppen om nån hade nån aning om vad jag skulle kunna prova, är långt ifrån expert.
Citera
2007-08-01, 13:53
Medlem
linuxfreaks avatar
Känner inte till de problemet jätte bra, men skuille rekomendera att du installerar om windows igen, kan hända att nåt gick snätt när du installera, kanske pröva en ny version av xp.
Citera
2007-08-01, 14:05
Medlem
927s avatar
var med om ett liknade problem nyligen, fastän att hela filen hämtade så gick det inte att installera. till slut kom vi fram till att den trådlösa routern var orsaken, om man testa ladda ner samma fil till en annan dator och lägga över den via usb så funka det alltid
Citera
2007-08-01, 14:18
Medlem
Det funkade faktiskt med msn, men ska man vara tvungen att göra det varje gång? Och jag använder inte trådlöst. Provar att ominstallera igen som en sista lösning.
Citera
2008-07-06, 15:25
Medlem
blotarns avatar
Jag har ett liknande problem.
Har installerat om Windows säkert 4 gånger IDAG för att försöka ordna problemet, men det återstår att säga "file is corrupt". Jag har en äkta version av Windows dessutom, så det borde inte vara något problem heller.

Det som stör mig är att jag behöver Windows Installer 2.0 eller högre för att installera vissa program, och jag kan inte installera Windwos Installer 2.0 eller högre för meddelandet "file is corrupt" kommer upp.

Hjälp!
Senast redigerad av blotarn 2008-07-06 kl. 16:04.
Citera
2008-07-06, 16:03
Medlem
blotarns avatar
Har nu lyckats få igång Windows Installer, men när jag ska installera andra program påstår datorn att Windows Installer installerats fel eller att datorn körs i felsäkert läge, vilket inte stämmer på någon av punkterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in