2007-08-01, 10:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Som topic lyder - finns det moderatorer med högre befogenheter än vanliga moderatorer?

Om så är fallet undrar jag vilka de är och vilka deras befogenheter är. Den förra tråden låstes med motiveringen att den var tre år gammal, men nu har vi en helt ny där vi kanske kan få lite information.

Jag kan inte förstå varför det ska vara något som ska hållas hemligt för oss användare. Om inte moderatorerna vill gå in och svara, så kanske Admin kan komma in och reda ut begreppen för oss.
2007-08-01, 11:29
Medlem
kniebolos avatar
Det finns väl vissa moderatorer med rätt till IP-sök.
2007-08-01, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Det finns väl vissa moderatorer med rätt till IP-sök.
IP-sök gör väl inte en moderator till supermod.. nåt annat måste det vara, typ fulla rättigheter till hela forumet för att kunna sköta admins sysslor när han/de inte sitter vid datorn 27h/dygn.. supamodsen är lite enklare att detektera, det finns ju ett par såna..
2007-08-01, 11:58
Medlem
ojns avatar
Supermoderatorer hade väl rättigheter att gå och låsa trådar/tempbanna användare/osv. även i forum de själva inte modererade? För att vikariera för sina kollegor när dessa sov/hade semester osv.

Titeln har ju tagits bort, men det vore intressant att veta om dessa moderatorer fortfarande besitter samma "makt".
2007-08-01, 12:04
Medlem
kniebolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
IP-sök gör väl inte en moderator till supermod.. nåt annat måste det vara, typ fulla rättigheter till hela forumet för att kunna sköta admins sysslor när han/de inte sitter vid datorn 27h/dygn.. supamodsen är lite enklare att detektera, det finns ju ett par såna..

Aha. Jag inbillade mig från en tidigare tråd att IP-sök var det mest kontroversiella på hela FB och att endast ett litet fåtal moderatorer hade detta förtroende.
2007-08-01, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Aha. Jag inbillade mig från en tidigare tråd att IP-sök var det mest kontroversiella på hela FB och att endast ett litet fåtal moderatorer hade detta förtroende.

Ja, det skedde ju en smärre skandal så det blev tvunget att begränsa denna funktionalitet för moderatorerna.

I övrigt undrar jag lite för mig själv varför det är intressant att veta huruvida det finns S-mods?
2007-08-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Ja, det skedde ju en smärre skandal så det blev tvunget att begränsa denna funktionalitet för moderatorerna.

I övrigt undrar jag lite för mig själv varför det är intressant att veta huruvida det finns S-mods?
Därför att det fortfarande fanns supermoderatorer under en längre tid, trots att titeln officiellt togs bort, och alla ljög om det?
2007-08-01, 12:46
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Det finns olika roller bland de som tar hand om forumet och ip-sök är ett exempel på detta.

Vi kommer inte offentligt redovisa (pga säkerhetsskäl) vilka roller som finns, eller vilka funktioner de olika rollerna har.

admin3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in