2007-07-31, 22:48
Medlem
Mr.Banzais avatar
Har införskaffat en smal slips. Frågan är bara vad kör man för knut till en sådan ?
Citera
2007-07-31, 23:08
Bannlyst
Är det ett riktigt "skosnöre" så är det nästan omöjligt att få till en vettig knut.
Annars är väl en dubbel windsor ganska bra om du vill få till en lite fetare knut på din snara.
Citera
2007-07-31, 23:20
Medlem
grens avatar
Googla på "bred knut" så hittar du Gregers sida.

Jag ville göra en bred knut på ett kort rep precis och råkade hamna på hans sida.
Citera
2007-07-31, 23:26
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Banzai
Har införskaffat en smal slips. Frågan är bara vad kör man för knut till en sådan ?

Four-in-hand
Citera
2007-07-31, 23:57
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Four-in-hand
Håller med.

(Men jag tycker i och för sig att four-in-hand är den överlägset bästa knuten i alla lägen )
Citera
2007-08-01, 01:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Väljer man...

...en smal slips, bör man väl också acceptera en smal slipsknut. Men, vill man ha en någo fylligare knut kan man så klart knyta en sådan. DÅ bir ju givetvis slipsen något kortare i gengäld, vilket kan kompenseras genom att enbart den bakre delen av slipsen kortas. Här finns några alternativa knutar: http://www.slipsgossen.se/index.php?mod=slipsgossen&id=23&menu=39

Lycka till!
Citera
2007-08-01, 12:24
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...en smal slips, bör man väl också acceptera en smal slipsknut. Men, vill man ha en någo fylligare knut kan man så klart knyta en sådan. DÅ bir ju givetvis slipsen något kortare i gengäld, vilket kan kompenseras genom att enbart den bakre delen av slipsen kortas. Här finns några alternativa knutar: http://www.slipsgossen.se/index.php?mod=slipsgossen&id=23&menu=39

Lycka till!

Tycker inte att tex. Winsdorknuten blir bra på smala slipsar
Citera
2007-08-01, 21:36
Medlem
Mr.Banzais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Tycker inte att tex. Winsdorknuten blir bra på smala slipsar

Jag håller med. Gillar vanligtvis Winsor men till en smal slips är det inget snyggt tyvärr.
Citera
2007-08-06, 11:12
Medlem
Kan inte uttala mig om splipsknutar, men ja diggar smala slipsar. Hittar väl någon guide på nätet när det är dags att klä upp sig. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in