Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-31, 18:22
Medlem
Har kopplat en VGA-kabel mellan datorn och TV:n för att kunna spela lite roliga klipp, filmer, musikvideos etc i TV:n. Tyvärr fungerar inte detta med mpg och avi-filer på datorn utan endast med vissa klipp från nätet, t.ex. från Youtube. Mpg och avi-filerna visas som vanligt på datorn men på TV:n så är det bara svart i mediaspelaren istället.

Har en bärbar dator från Acer med ATI Radeon Express 1100 som grafikkort och en Samsung TV. Jag har ringt Samsungs support och de kunde inte hjälpa mig. När jag fick hjälp av Acers support verkade det som att jag inte kunde välja TV:n som primär bildskärm och de sa att jag kanske behöver återställa hela windows till fabriksskick och därmed säkerhetskopiera allt jag vill ha kvar. Det känns som ett jävla projekt bara för att få igång det hela.

Jag har inte gjort något speciellt med windows sen datorn köptes så det låter inte rimligt. Jag undrar om det är någon här som kan hjälpa mig eller vet vad det är för fel?

Tacksam för svar!
Citera
2007-08-01, 12:04
Medlem
linuxfreaks avatar
de hjälper inte att dubbel posta....
Citera
2007-08-02, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linuxfreak
de hjälper inte att dubbel posta....

Det hjälper inte att leka forumpolis när dubbelpostningen redan har skett. Mycket att anmärka på, tragiskt att du inte har något bättre för dig.
Citera
2007-08-02, 09:47
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Gör så att du skiter att köra båda skärmarna, Tror till och med att det inte går att köra video/film genom 2 skärmar samtidigt på vissa kort.

Enkelt, det är ju en bärbar tryck ner FN + F4 (Kan vara annat läge med Acer)
Så TV din används som primär bildskärm.
Citera
2007-08-03, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Gör så att du skiter att köra båda skärmarna, Tror till och med att det inte går att köra video/film genom 2 skärmar samtidigt på vissa kort.

Enkelt, det är ju en bärbar tryck ner FN + F4 (Kan vara annat läge med Acer)
Så TV din används som primär bildskärm.

Det var Fn + F5 och då funkade det när jag bara hade Tv:n som bildskärm. En killen på supporten sa att jag skulle trycka de tangenterna men inte att jag bara skulle ha tv:n som bildskärm. Skönt att få ordning på det. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in