Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-31, 13:03
Medlem
Tjena. Har massor med .7z filer som jag skulle vilja bränna ner på dvd men lyckas inge vidare. Har lyckats extrahera dom med hjälp av winrar men då går det bara att se dom på datorn. dessutom e filen uppdelad i 4 delar, när den egentligen ska vara i en del. Så är det någon som vet hur ja ska bränna henna fil till dvd? Använder mig utav de klassiska bränningsprogrammet Nero!

.tack
Citera
2007-07-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollman
Tjena. Har massor med .7z filer som jag skulle vilja bränna ner på dvd men lyckas inge vidare. Har lyckats extrahera dom med hjälp av winrar men då går det bara att se dom på datorn. dessutom e filen uppdelad i 4 delar, när den egentligen ska vara i en del. Så är det någon som vet hur ja ska bränna henna fil till dvd? Använder mig utav de klassiska bränningsprogrammet Nero!

.tack

Hur stora är filerna?
Citera
2007-07-31, 13:13
Medlem
4.17 Gb
Citera
2007-07-31, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollman
4.17 Gb

Max 2 Gb, du får splitta upp dem. Har samma problem själv.
Citera
2007-07-31, 13:23
Bannlyst
Du får packa upp dem med Sevenxip (7zip)!

Sen bränner du det med Nero, beroende på avad det är för fil!

Vad blir det för filer efter uppackning?
Citera
2007-07-31, 13:27
Medlem
grens avatar
Varför extraherar du 7z-filerna, när du skriver att du vill bränna ner desamma på dvd?

Som jag förstår dig så har du fått ner 7z-filer som du behöver extrahera och få till _en_ fil, som du sedan ska bränna in på en dvd, ungefär som när man får hem xx antal RAR-filer, som innehåller en ISO-film med en dvd-film.

Om det stämmer så hade du kunnat googla minst tio gånger snabbare än du kunde skriva här.
Citera
2007-07-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Varför extraherar du 7z-filerna, när du skriver att du vill bränna ner desamma på dvd?

Som jag förstår dig så har du fått ner 7z-filer som du behöver extrahera och få till _en_ fil, som du sedan ska bränna in på en dvd, ungefär som när man får hem xx antal RAR-filer, som innehåller en ISO-film med en dvd-film.

Om det stämmer så hade du kunnat googla minst tio gånger snabbare än du kunde skriva här.

Självklart googlade jag innan ja skrev här, men hittade inget bra svar. ja skiter i metod, jag vill bara ha ner denna fil på en dvd skiva. .ISO är mkt lättare då jag bara dubbelklickar på filen, så bränns den av säg själv på dvd:n, men inte denna alltså.

Özkan: varför skulle inte filenb få plats på en dvd som har en kapacitert på 4,37 GB ?

FLiPP3R: när jag packar upp dom blir de 2 mappar, en tom Audio_TS mapp, och en mapp vid namn Video_TS. Video TS innehåller förljande filer:
http://junsele.com/viewpic.asp?id=73830

tack!
Citera
2007-07-31, 14:14
Medlem
merras avatar
Du kan använda t.ex. ImgTool för att göra en image (ex. en .iso-fil) av VIDEO_TS-mappen (filerna där innehåller även ljudspår till filmen, var lugn!). Alternativt, om du använder Nero Burning Rom, startar du Nero StartSmart och väljer Bränn DVD-Videofiler. Därefter lägger du filerna i Din VIDEO_TS-mapp i motsvarande mapp du bör se i Nero.

länk till imgtool: http://coujo.crion.de/Classic_0.91.7.zip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in