2007-07-30, 22:19
Medlem
Kraftlednings avatar
Tjoo, har aldrig haft problem med detta innan, men när jag skulle klona idag för att kolla en film via tv-outen, så är tv'n svart-vit, medans skärmen fortfarande är som den ska, någon som vet hur detta åtgärdas. Jag använder nvidia control panel, och tar "clone" mode
Citera
2007-07-30, 22:51
Bannlyst
For some reason, a certain setting changes when you install the most recent update of Nvidia drivers. Mine happend to be version "66.93_win2kxp_english.exe". First, open your Display Properties and click on the [Settings] tab. Click the [Advanced] button. Click on the [GeForce (etc.)] tab. Select from the side menu [nView Display Settings]. Right click the display that should be your TV (normaly either "2" or "1b" ). Highlight [Select TV Format]. Click [Advanced...] at the bottom of the menu. Change "Video output format:" from [Auto-select] to the apropriate connector. Click [Device Adjustments]. Move the "Saturation" slider or just click [Restore Defaults]. Hopfully this should solve the problem.

Fungerade när jag hade liknande problem.
Citera
2007-09-10, 19:12
Medlem
FL10s avatar
Jag hade ett liknande problem, men saturation grejen funkade inte för mig. Det jag fick göra var att använda S-video - HD kabeln omgöraren. Den som har en S-video del som man kör in i grafikkortet och en tredelad sida med 3 sladdar (blå-grön-röd) Jag körda iaf in den kabeln i Graffekortet och körde in en komposit kabel i Den blåa ingången sen så drog jag kabeln till tv'n. Då fick jag färg.

Jag har ett Geforce 7600 256mb silent från Asus.
Citera
2007-09-10, 21:27
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
Jag hade ett liknande problem, men saturation grejen funkade inte för mig. Det jag fick göra var att använda S-video - HD kabeln omgöraren. Den som har en S-video del som man kör in i grafikkortet och en tredelad sida med 3 sladdar (blå-grön-röd) Jag körda iaf in den kabeln i Graffekortet och körde in en komposit kabel i Den blåa ingången sen så drog jag kabeln till tv'n. Då fick jag färg.

Jag har ett Geforce 7600 256mb silent från Asus.
Hade exakt samma problem med exakt samma lösning...men hade oxå problemet på min gammla dator o då va det drivrutinen, bytte tillbaka till den gammla...detta va för 3 år sen.
Citera
2007-09-11, 07:43
Medlem
Dexters avatar
Jag hade samma problem för ett tag sen, det visade sig att jag hade flera AV-lägen på tv:n. Prova att trycka flera ggr på AV-knappen.
Citera
2007-09-11, 09:55
Medlem
HATs avatar
Jag har också haft samma problem och i mitt fall så var felet en för lång sladd (eller för dålig kvalitet på sladden). Testa byta sladd om du har någon polare som kan ta med sig en någon gång.
Citera
2007-09-11, 10:05
Medlem
n3m3s avatar
Pröva att sänka upplösningen på skärmen till typ 800*600.
Citera
2007-09-11, 11:47
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftledning
Tjoo, har aldrig haft problem med detta innan, men när jag skulle klona idag för att kolla en film via tv-outen, så är tv'n svart-vit, medans skärmen fortfarande är som den ska, någon som vet hur detta åtgärdas. Jag använder nvidia control panel, och tar "clone" mode
Ändra utsignalen till Composit (CVBS).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in