Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
men det funkar inte så. Han har hållt på i flera år och kan göra så snygga grejer. Jag kan aldrig tänka mig göra något snyggare än och jag övar upp skillsen och just nu kanske du avskyr mina målningar och säger "så där ska de inte se ut" - och sen om 10år "varför kan inte alla göra sånna här"
Mycket möjligt. Men om du ska öva och ännu inte tycker att du själv är bra, varför göra det på offentliga väggar? Du kan lika gärna göra det på uppspända lakan, egengjorda träskivor eller med papper och penna. Jag har en kompis som gjorde just sådana saker i begynnelsen och höll sig undan från tunnlar innan han verkligen var bra på vad han gjorde.
För övrigt fattar jag inte varför sprayare begränsar sig till det typiska graffiti-sättet att måla på. Vågar någon här påstå att det, nu kanske smått uttjatade, exemplet elefanten i tidigare nämnda länkar inte skulle vara graffiti? Det kan accepteras att folk VILL spraya "zip-zap," "Xool" och vad fan det nu står i den stereotypiska graffiti andan, just för att det är så jävla simpelt och enkelt i grunden - men jag, som observatör, gillar inte sådant. Jag vill se verk som är
värda att vara sprayade på väggar där alla kan se verket, inte amatörtjafs eller 5-minuters klotter.
Det fanns någon snubbe som gjorde bilder i metallplåtar, skar ut bilderna och sedan sprayade över metallplåten mot en vägg så att bilden fastnade (jag är tvungen att förklara då jag inte känner till namnet för den metoden). Någon här kanske känner till honom; Han sprayade exempelvis en ruta som det stod "What are you looking at?" mittemot en övervakningskamera någonstans. Han har tydligen även sprayat/målat ett flera hundra meter långt, vitt streck genom en stad; Ena änden börjar på en vägg på vilken han hade sprayat en detektiv som undersökte änden med ett förstoringsglas. Andra änden slutade i en brunn, en bra bit in i staden. Man kunde alltså följa strecket för att se var det slutade.
Det där är kreativ graffiti imo.