2022-04-14, 10:41
Medlem
Är väl alltid bra att någon tar bladet från munnen och visar öppet stöd för att fler ska våga göra liknande framöver.

Ställer mig positiv, Glenn må vara en speciell själ som man kanske inte förknippar med Sveriges skarpaste kniv. Däremot är han folkkär, han har en varm personlighet och säger det han tycker. Sen behöver det inte alltid vara rätt, men att ha fel eller att säga något plumpt är varken olagligt eller onormalt.

Glenn är fan bland det normalaste och finaste vi har i Sverige. Vi behöver sluta tro att alla ska tycka rätt och vara så klipska jämt. Vi är bara vanliga jävla människor, han är en f.d fotbollsspelare och andra är vanliga knegare, ingenjörer etc.

Ska man sätta kravet på att alla människor alltid ska uttrycka sig korrekt, ha rätt värderingar och hålla tyst om det inte sägs något som stryker allmänheten medhårs så kan man lika gärna sluta kalla sig demokrati och börja spärra in folk för det är dit vi rör oss med nuvarande situation.

Hellre en glad, positiv men korkad Sverigedemokrat än en otrevlig, aggressiv och åsiktsförtryckande Socialdemokrat.
Citera
2022-04-14, 10:43
Medlem
Vem fan är inte sverigedemokrat i detta samhälle 2022…..
Citera
2022-04-14, 10:50
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
DDR-Sverige. Men vi har ju så fiin demokrati, pluralism och yttrandefrihet...
I ett land med yttrandefrihet får man givetvis referera till människor som rasister.

Misstänker att Nordkorea har den yttrandefrihet du förespråkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Vem fan är inte sverigedemokrat i detta samhälle 2022…..
De flesta.
Citera
2022-04-14, 10:51
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Glenn Hysén är en helt fantastisk människa i det att han är otvungen. En människa som är otvungen är så jävla rätt ute. Glenn var också en fantastisk fotbollsspelare som förmodligen var underskattad på planen, måste ha varit världens bästa glidtacklade(heter det så?) när det begav sig. Kan ha fel dock, fotboll är inte min sport.

Det jag inte begriper är hur denna tråden kan komma högst upp på 'Nyheter' här på forumet. Ämnet känns så ointressant och obetydligt av flera anledningar:

1. Glenn är en föredetting, kan ingenting om politik, vem bryr vilket parti han supportar?

2. Partipolitik är en teater, finns ingen opposition mot galenskaperna i Sverige, SD är för EU, NATO, FN, Pandemirestriktioner, vaccinpass etc. SD är emot större återvandring. Vem bryr sig om SD eller om de som stödjer dem.

3. SD är ett urvattnat harmlöst etablissemangs-parti, hur orkar man bry sig att en fotbolls-pensionär stöder detta parti? Det gör ju en femtedel av befolkningen också, SD är tredje största partiet. Känns helt okontroversiellt att rösta på dem. Det är inte så att Glenn har gått med i NMR, men även det hade känts ganska ointressant.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-04-14 kl. 10:54.
Citera
2022-04-14, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Ha ha, herrejävlar! Han pratar som om hans far var ett barn eller förståndshandikappad.
De närmaste vet ju hur du är...
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-04-14 kl. 11:02.
Citera
2022-04-14, 10:59
Medlem
brajzillas avatar
Det hade väl varit värre om han kom ut som vänsterpartist iaf!
Citera
2022-04-14, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Jag tycker att ordet rasist används aktivistiskt i en cancel culture som bara förstör för en bra debatt. Har läst va folk tycker och på Twitter är det ingen nåd på saken. Guilt by association går också bara åt ett håll.

Jag bor där de bor mkt vänsterfolk me 45 tusen o mer i månadslön och jag vet hur som pratar och säger hur de ligger till. De spär på polariseringen med sitt dravel. Alla vet ju att Sverige hår fått gigantiska problem pg invandring och SD tar upp saker kring frågan. Och gör skillnad på folk till viss mån.

Men MAN är inte sitt parti, man får väl klargöra för sin sympati i nyanser och guilt by association är fan intellektuell vanheder.
Knappast är alla SDare rasister. Lika lite som att alla V är kommunister. Men tycker du att det saknats exempel som uppvisat just de tendenserna?
Citera
2022-04-14, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Det hade väl varit värre om han kom ut som vänsterpartist iaf!
Ja, det tror jag också, vilket borde få SD-offerkoftorna i tråden att inse vilka hycklare de är.
Citera
2022-04-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Ha ha, herrejävlar! Han pratar som om hans far var ett barn eller förståndshandikappad.

Bevis på att biologi fungerar och att intellekt är ärftligt.
Även att sakna ryggrad verkar genetiskt.
Citera
2022-04-14, 11:19
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Jag tycker att ordet rasist används aktivistiskt i en cancel culture som bara förstör för en bra debatt. Har läst va folk tycker och på Twitter är det ingen nåd på saken. Guilt by association går också bara åt ett håll.

Jag bor där de bor mkt vänsterfolk me 45 tusen o mer i månadslön och jag vet hur som pratar och säger hur de ligger till. De spär på polariseringen med sitt dravel. Alla vet ju att Sverige hår fått gigantiska problem pg invandring och SD tar upp saker kring frågan. Och gör skillnad på folk till viss mån.

Men MAN är inte sitt parti, man får väl klargöra för sin sympati i nyanser och guilt by association är fan intellektuell vanheder.

SD säger ja till alla tärande kvinnor och barn från Ukraina redan nu behöver man prioritera i svensk sjukvård mellan dessa tärande flyktingar och våra svenska mor och far föräldrar. Nästa år skall ungarna börja i svenska skolor och drar ner på kvaliteten för de svenska eleverna. SD tar inte tag i våra problem med invandrare, de är bara emot icke-vita sådana.

Så visst är SD rasister, annars hade man sagt nej till öststatspacket med.

Glenn är inte så intelligent därav hans problem i detta han är emot invandring inte vissa människor med annan hudfärg. .
Citera
2022-04-14, 11:21
Medlem
Härligt Glenn har fått lite insikt om vad som gäller för att rädda sverige
Citera
2022-04-14, 11:37
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
SD säger ja till alla tärande kvinnor och barn från Ukraina redan nu behöver man prioritera i svensk sjukvård mellan dessa tärande flyktingar och våra svenska mor och far föräldrar. Nästa år skall ungarna börja i svenska skolor och drar ner på kvaliteten för de svenska eleverna. SD tar inte tag i våra problem med invandrare, de är bara emot icke-vita sådana.

Så visst är SD rasister, annars hade man sagt nej till öststatspacket med.

Glenn är inte så intelligent därav hans problem i detta han är emot invandring inte vissa människor med annan hudfärg. .
Och du är lika stor rasist. För när bruna kom, så lipa du inte. Men nu så börjar du ojja dig. Nu är invandrarna tärande, men var de bruna eller svarta så var det raketforskare.

Du är inte bättre än någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in