2007-07-30, 02:17
Medlem
kklasens avatar
Tjo...
Är en n00b inom linux men kan det mästa om datorer i övrigt.
Kör Windows XP och tycker att det suger... så jag kör Mandriva på Extern HD ibland.

Har dock ett litet problem med att få igång aMSN som kräver TLS som körs på TCL (tydligen). Problemet är att amsn inte har med tls från början, utan man måste tanka ner det... Och där i måste man ändra någon sökväg...
Problemet är att det tcl är nyare version än vad tls är skapad för, vilket gör att libssl och libcrypt eller liknande inte har rätt namn... så jag länkade det namn på den version som krävdes, till de filer jag har...

aMSN loggar in men kraschar innan min kontaktlista dyker upp...
Någon som har Mandriva och kör aMSN som kan hjälpa mig få igång detta?
Citera
2007-07-30, 14:05
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Tjo...
Är en n00b inom linux men kan det mästa om datorer i övrigt.
Kör Windows XP och tycker att det suger... så jag kör Mandriva på Extern HD ibland.

Har dock ett litet problem med att få igång aMSN som kräver TLS som körs på TCL (tydligen). Problemet är att amsn inte har med tls från början, utan man måste tanka ner det... Och där i måste man ändra någon sökväg...
Problemet är att det tcl är nyare version än vad tls är skapad för, vilket gör att libssl och libcrypt eller liknande inte har rätt namn... så jag länkade det namn på den version som krävdes, till de filer jag har...

aMSN loggar in men kraschar innan min kontaktlista dyker upp...
Någon som har Mandriva och kör aMSN som kan hjälpa mig få igång detta?

Var lägger du TLS, lägger du den i ~/.amsn/plugins/? aMSN fungerar bra med Tcl/Tk 8.4. Hur det fungerar med 8.5 vet jag inte, men 8.5 är i alphastadiet och bör undvikas.
Citera
2007-07-30, 16:00
Medlem
kklasens avatar
Först provade jag att läga den i plugins-mappen, men det funkade inte alls... sedan lade jag den I /usr/share/lib/ eller något åt det hållet... Det funkade inte heller, så då hittade jag en guide som hjälpte mig att klura ut det, mer eller mindre.

Så där har vi problemet... amsn funkar alltså inte speciellt bra med tls i tcl 8.5 vilket jag har. Är det på något sätt möjligt att nergradera till tcl8.4... eller är det ett för stort project... eller använder inte Mandriva själv tcl på något sätt?

Har i princip inget annat installerat för nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in