Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-29, 15:35
Medlem
krijgenics avatar
Kismac börjar ju bli fruktansvärt utdaterad, tråkigt nog, och utvecklaren har nu sagt att han inte kommer att uppdatera det något mer. iStumbler är istortsett utdött det med.

Finns det något alternativ till dessa program?
Citera
2007-07-29, 15:45
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Kismac är väl baserat på nmap? Om du inte känner dig skrämd av att leka i terminalen så kanske det vore nått för dig?

Finns även ett python-verktyg för det i MacPorts ser jag.
Citera
2007-07-29, 15:58
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Kismac är väl baserat på nmap? Om du inte känner dig skrämd av att leka i terminalen så kanske det vore nått för dig?

Kismac är baserat på Kismet. nmap är väl mer en portscanner? Kismac är ett verktyg för att scanna/knäcka wlan, genom att passivt samla information.
Citera
2007-07-29, 16:19
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Du har rätt, tänkte på kismet.

Ettercap kanske kan vara till nytta?

Edit: skit samma. Har uppenbarligen inte sovit länge nog i natt så jag ska inte komma med tips på saker som jag inte har så bra koll på. Ettercap används väl kanske bara för man-in-the-middle.
Citera
2007-07-29, 23:42
Medlem
boo!s avatar
Vilken version kör du med idag?

Du kan ladda ner 0.21a rev228 här http://www.niquille.com/wp-content/KisMAC_2.1a.228.zip

Jag tror rev 229 är den senaste som finns i repositoryt.. kommer inte åt det nu s jag vet inte exakt. Är hela kismac.de nere?
Citera
2007-07-30, 15:22
Medlem
krijgenics avatar
Jag kör 0.21a med. Vet inte exakt vilken rev, men har laddat och kompilerat den själv med hjälp av SVN.

kismac.de är uppe, men bara väldigt slö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in