2007-07-28, 22:19
Medlem
Hur stort är det? Och hur känns det för FB-pöbeln att Mohamed skrivit in sig i de svenska rekordböckerna?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1129128,00.html
Citera
2007-07-28, 22:58
Medlem
vinbras avatar
Helt otroligt! Vilken tid! Och han verkar ju vara en så härlig kille också, något som gör händelsen extra kul tycker jag
Jag har ju växt upp med Gärderuds tid så det känns helt overkligt att den blivit slagen.
Citera
2007-07-28, 22:59
Medlem
Pancevs avatar
Fy fan, det var grymt verkligen. Trodde nog aldrig att Musse skulle klara av att ta rekordet men däremot komma ganska nära.
Citera
2007-07-28, 23:11
Medlem
PVstars avatar
Han är grym! Potential har man sett att han haft, men jag trodde nog ändå inte att han skulle ta det. Jag tänker bara tillbaka på stämning på Ullevi under EM förra sommaren när han sprang, helt otroligt.
Resultatlistan:http://www.timetronics.be/results/WebfilesHeusden2007/event041h01.htm

Har ni inte hört att det blev ett nytt svenskt rekord för kvinnor i 3000m/h också idag? Christin Johansson på 9:38.55!!
Citera
2007-07-28, 23:15
Medlem
Trumpeters avatar
Kul för Musse. Trodde nog Anders rekord skulle stå sig ett tag till.
Citera
2007-07-28, 23:34
Medlem
Brottardockans avatar
Fan vad kul! Alltid roligt med svenska löpare som är med i världstoppen, nu har vi tre ! (Wissman, Kallur och Musse)
Citera
2007-07-29, 00:02
Medlem
Pubertals avatar
Musse är en skön snubbe som verkligen är där uppe och slåss om medaljerna nu. Jag blev nästan lika chockad när jag såg rubriken på Aftonbladet som när jag såg rubrikerna om att Kajsa hade tangerat inomhusvärldsrekordet i höjd.
Citera
2007-07-29, 00:29
Medlem
Säger som Fylking: ÄNTLIGEN. Tog bara 31 år att knäcka det rekordet. Vilket är det rekord som hållit längst och som borde bort snart? Ludmillas är bara 11 år gammalt, men ska bort bort bort.

Skönt att se att någon med svenskt pass kan springa under 8.10.

Gäderud hade varit med därframme på varenda mästerskap efter han satte världsrekordet med sin rekordtid också
Citera
2007-07-29, 00:47
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Säger som Fylking: ÄNTLIGEN. Tog bara 31 år att knäcka det rekordet. Vilket är det rekord som hållit längst och som borde bort snart?
Kollade igenom de svenska rekorden och av de individuella mästerskapsgrenarna var det det näst äldsta rekordet. Det enda som är äldre är det i kula, 21.33 av Hans Höglund 1975.

http://www.friidrott.se/rs/swerek.html
Citera
2007-07-29, 01:29
Medlem
Androass avatar
FAN vad kul för honom. Han är verkligen en skön personlighet och ger aldrig upp, trots att han aldrig kommer vinna något stort. Förhoppningsvis kan han fungera som förebild för andra med samma hudfärg och annan hudfärg för den delen också.
Citera
2007-07-29, 01:50
Medlem
T-bone-s avatar
Haha jag kan föreställa mig hur hälften av er sitter och kokar av ilska bakom skärmen men ändå skriver det ni gör.
Citera
2007-07-29, 01:52
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bone-
Haha jag kan föreställa mig hur hälften av er sitter och kokar av ilska bakom skärmen men ändå skriver det ni gör.
Varför då? Det tror jag inte. Musse är ett mycket bra (och tyvärr allt för sällsynt) exempel på en välintegrerad människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in