2007-07-28, 13:50
Medlem
Yes, nu är jag riktigt förbannad.

Jag bokade 2 nätter på formula 1 hotellet i stockholm för jag skulle dit och checka läget med en kompis. Vi var båda 19år och ringde och bokade utan problem!

Vi kommer sedan till hotellet på fredagkväll för att checka in, då frågar gubben i receptionen hur gamla vi var, vilket vi självklart svarade 19 på!

Då säger mannen: tyvär, vi har 20årsgräns, låste receptionen och gick iväg någonstans.

Detta ledde till att vi var helt hjälplösa i sthlm, vi hade ringt 11-12 vandrarhem och hade inte pengar med oss för att ta in på ett annat hotell i 2 nätter!

då kommer frågan, får man verkligen göra såhär? Jag tycker det är sinnesjukt! Vi kunde ju lika gärna ha kommit från utlandet och varit helt vilse (vi hade turen att känna några i norrtälje som vi fick åka upp till)

En skamfläck på formula 1 !
Citera
2007-07-28, 14:24
Medlem
Eftersom ni ringt och bokat rum så blir det nog knepigt för er att kunna kräva någon form av kompensation om det nu inte är så att ni har någon form av skriftligt avtal med hotellet, bokningsbekräftelse etc. Att hotell nekar inbokade gäster boende har jag aldrig hört talas om tidigare, men jag kan tänka mig att de i sina villkor har inskrivet att de har rätt att neka gäst boende utan motivering. I det här fallet kan man ju bara hålla med dig om att hotellet verkar ha agerat på ett minst sagt pinsamt märkligt sätt när receptionisten dessutom bara försvinner från receptionen. Nu riskerar de väl dessutom att bli dissade av ett stort antal FB-anhängare i framtiden.
Citera
2007-07-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porter
Eftersom ni ringt och bokat rum så blir det nog knepigt för er att kunna kräva någon form av kompensation om det nu inte är så att ni har någon form av skriftligt avtal med hotellet, bokningsbekräftelse etc. Att hotell nekar inbokade gäster boende har jag aldrig hört talas om tidigare, men jag kan tänka mig att de i sina villkor har inskrivet att de har rätt att neka gäst boende utan motivering. I det här fallet kan man ju bara hålla med dig om att hotellet verkar ha agerat på ett minst sagt pinsamt märkligt sätt när receptionisten dessutom bara försvinner från receptionen. Nu riskerar de väl dessutom att bli dissade av ett stort antal FB-anhängare i framtiden.

hittade inga åldersgränser på hemsidan, var därför vi just bokade där..
Citera
2007-07-28, 16:25
Bannlyst
Låter helt sjukt, detta hade jag gått vidare med, förstår din frustation. Ta reda på så mycket fakta du kan, tryck dit dom jävlarna.
Citera
2007-07-28, 16:55
Medlem
h0lles avatar
har hänt mig utanför gbg också!
Citera
2007-07-29, 13:15
Medlem
8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twiggan
Yes, nu är jag riktigt förbannad.

Jag bokade 2 nätter på formula 1 hotellet i stockholm för jag skulle dit och checka läget med en kompis. Vi var båda 19år och ringde och bokade utan problem!

Vi kommer sedan till hotellet på fredagkväll för att checka in, då frågar gubben i receptionen hur gamla vi var, vilket vi självklart svarade 19 på!

Då säger mannen: tyvär, vi har 20årsgräns, låste receptionen och gick iväg någonstans.

Detta ledde till att vi var helt hjälplösa i sthlm, vi hade ringt 11-12 vandrarhem och hade inte pengar med oss för att ta in på ett annat hotell i 2 nätter!

då kommer frågan, får man verkligen göra såhär? Jag tycker det är sinnesjukt! Vi kunde ju lika gärna ha kommit från utlandet och varit helt vilse (vi hade turen att känna några i norrtälje som vi fick åka upp till)

En skamfläck på formula 1 !

Ring till huvudkontoret och klaga. Gubbens anställning på det där hotellet hänger redan jävligt löst, och HQ vill gärna ha fler synpunkter på hur de behandlar gästerna så att de kan göra sig av med honom på ett smidigt sätt.
Citera
2007-07-29, 13:43
Medlem
Blodulvs avatar
Om det inte framgått klart och tydligt att det är 20-års-gräns som gäller, tycker jag ni har mycket goda chanser att få någon form av kompensation. Ta, som tidigare sagt, kontakt med någon som står en bra bit högre i rang än den där gubben så blir ni nog kompenserade och gubben lär få sig en avbasning.

Citat:
Ursprungligen postat av twiggan
hittade inga åldersgränser på hemsidan, var därför vi just bokade där..
Citera
2007-07-29, 13:52
Medlem
8222s avatar
Tel +46 (0)8 681 82 00.
Citera
2007-07-29, 15:03
Medlem
Ghandis avatar
hömnas på dom på ett uppfinningsrikt sätt om det känns motiverat efter deras behandling av er.

Klart man inte ska kunna gära så mot gäster om dom bokat o sen bar skita i dom när dom kommer o ska checka in. Dom visste som sagt inte hur er situation såg ut, dom kan inte kasta ut er på gatan efter att ha bokat in er.
Citera
2007-07-29, 17:01
Bannlyst
Använd riktiga hotell i framtiden.
Citera
2007-07-29, 17:26
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Använd riktiga hotell i framtiden.

ja F1 hotell har kanske lite rykte om sig att inneha ett visst klientel. inte oofta som rummen inte nyttjas hela den betalda tiden utan bara någon enstaka timmer eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in