Citat:
Ursprungligen postat av
mohnomishe
Kafue är ju inte världens mest spännande ställe, men duger kanske för en dagsutflykt om man vill komma lite utanför Lusaka. Stan är väl mest en knutpunkt för väg- och tågtransporter till södra delen av landet.
Om jag får komma med ett tips, så skippa Chilanga och ta en taxi till
Lilayi istället. Det ligger åt samma håll. Lilayi är en gammal farm som numera är en lodge med stort omgivande naturområde. Du kan fotvandra (med eller utan guide) bland antiloper och zebror, och sen avsluta med dopp i deras pool och äta middag på deras restaurang, en av Lusakas absolut bästa. Eller tjejen kanske bara vill äta på Hungry Lion...?
Nej Kafue var inte den mest spännande platsen jag besökt, men mitt syfte med besöket var ju att titta på järnvägsbron samt fotografera den, och nu har jag ju gjort det
Tack för tipset. Det får kanske bli nästa gång. Det blev Chilanga iallafall. Besöket på Munda Wanga var väl ungefär som förväntat. Botaniska trädgården var dock trevligt att promenera runt i.
Tjejen jag är med här blev tyvärr svartsjuk, vi vid ingången mötte en tjej som började prata med mig. Tjejen som jag är med behövde uppsöka en toalett, så jag stod kvar och pratade med tjejen som vi mötte här.
Hon ställde en massa frågor om vart jag kom ifrån, vad jag gjorde och så vidare. Hon frågade även hur länge jag skulle stanna i landet, samt när mitt flyg avgick.
Sedan kom tjejen min tillbaka, och tjejen vi mött gick.
Senare fick jag reda på att tjejen som vi mötte tydligen ville ha mitt telefonnummer, vilket hon inte fick.
Även om jag och tjejen jag träffar här bara är "vänner" så är hon väldigt svartsjuk.
En intressant upplevelse iallafall.
Nåväl, snart bär det av till Kenneth Kaunda flygplats för hemresa. Hemresan går via Harare i Zimbabwe, så det blir ju tyvärr en liten omväg.
Får hoppas jag inte missar min anslutning i Addis igen. Det är ju regnperiod i Etiopien, så man vet aldrig hur vädret är.