Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-27, 20:34
  #1
Moderator
Strix m/94s avatar
Har under någon vecka lagt märke till att Hans Lindströms hemsida bonton.se, inte gått att komma in på. Någon som vet vad som hänt? Har någon hämnats på sidan?
Citera
2007-07-28, 02:49
  #2
Medlem
Trio66s avatar
Jag tycker också det är mystiskt. Den har aldrig varit nere förut.
Hoppas att den kommer upp igen så att man kan fylla på sitt arkiv med bilder.
Tror inte någon gjort en attack mot sidan iaf. Ingen har väl något emot roliga bilder.
Citera
2007-07-28, 12:24
  #3
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trio66
Tror inte någon gjort en attack mot sidan iaf. Ingen har väl något emot roliga bilder.

Det är kanske detta som avses: Tecknaren Hans Lindström polisanmäld! Men lite senfärdigt att börja attackera nu i så fall.
Citera
2007-07-28, 19:07
  #4
Moderator
Strix m/94s avatar
Mådä...

Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Det är kanske detta som avses: Tecknaren Hans Lindström polisanmäld! Men lite senfärdigt att börja attackera nu i så fall.

...men detta är väl avgjort för länge sedan? Tre år sedan? Har för mig att jag läst något om det. Undras vad som hänt nu?
Citera
2007-07-28, 19:11
  #5
Medlem
Westridges avatar
Va fan nu då. Han får inte sluta lägga upp bilder, hur ska jag då ha roligt på jobbet
Citera
2007-07-29, 15:05
  #6
Medlem
Hatefuls avatar
Lindström är antagligen den vassaste skämttecknaren i Sverige, han vågar ju trampa på ömma tår iallafall. Sen att han tillhör den "äldre skolan" och gärna har förutfattade meningar mot hedersmord osv. är en annan sak. Men en skämttecknare måste våga gå "över gränsen" ibland.
Citera
2007-07-29, 17:55
  #7
Medlem
Tjohildas avatar
I just looove him! Han slår ju åt alla håll och skämtar både om hedersmördare och nynassar. Grottmansbögen är min personliga favorit, samt när korsfästarna ska sätta ihop korset "Jesper" från Ikea...
Citera
2007-07-29, 20:25
  #8
Medlem
Andy Pandys avatar
Jag talade precis med hr Lindström i telefon, som säger att han hoppas att bonton.se (och den epostadress som också hör till samma domän) ska bli åtkomlig igen under veckan som kommer. Problemet är att hans sajt plötsligt togs bort av det företag som hostade den. Företaget, som ungefär samtidigt blev uppköpt av ett annat företag, har inte velat eller kunnat ta något ansvar för att få upp sajten igen, så nu försöker Lindström (med kunnig assistans) lägga upp sajten hos en annan host. En komplikation har varit att hela den tekniska lösningen för sajten har gått förlorad, så hela sajten har fått byggas upp igen från scratch.
Lindström själv har flytt från Sverige till vårt södra grannland för att slippa tänka på eländet, men hoppas alltså att situationen ska vara åtgärdad när han återkommer till sin hemmabas i Lund i veckan.
Citera
2007-07-30, 22:48
  #9
Moderator
Strix m/94s avatar
Bra...

Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Jag talade precis med hr Lindström i telefon, som säger att han hoppas att bonton.se (och den epostadress som också hör till samma domän) ska bli åtkomlig igen under veckan som kommer. Problemet är att hans sajt plötsligt togs bort av det företag som hostade den. Företaget, som ungefär samtidigt blev uppköpt av ett annat företag, har inte velat eller kunnat ta något ansvar för att få upp sajten igen, så nu försöker Lindström (med kunnig assistans) lägga upp sajten hos en annan host. En komplikation har varit att hela den tekniska lösningen för sajten har gått förlorad, så hela sajten har fått byggas upp igen från scratch.
Lindström själv har flytt från Sverige till vårt södra grannland för att slippa tänka på eländet, men hoppas alltså att situationen ska vara åtgärdad när han återkommer till sin hemmabas i Lund i veckan.

...initiativ att ta reda på saken på ort och ställe. Hoppas han lyckas få igång sidan. Den är ett överlevnadsinstrument för oss inte så politiskt korrekta.
Citera
2007-08-03, 07:49
  #10
Medlem
Ove Propps avatar
Bonton är nu uppe på nätet. Inga bilder än, men hostas av one.com.
Citera
2007-08-03, 20:11
  #11
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
bonton uppe. GANSKA många bilder är med!
Citera
2007-08-03, 22:28
  #12
Moderator
Strix m/94s avatar
Prisa...

...Herren! Han är tillbaka!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback