2007-07-27, 16:11
Medlem
Bytingens avatar
Tjena, för cirka 1 månad sen så fick jag ny dator, därför att jag fylde 18 år, min förra dator var en riktigt skrutt, 1.5 megahjärta, sen nått bra 120+ gigg hdd.. resten sög..

Anyways! med den datorn tankade jag 800~ KB/sec från en FTP som min kompis har, men när ja sitter på denna dator.. 32 bits vista så går det sjukt segt.. dvs. 25-30 KB/sec, med vanlig torrent går det 800~ KB/sec vanligtvis. sen drar jag på den andra datorn igen för att se att det inte är mitt internet som det är problem med så går det cirka 800~ KB/sec igen..

Vad kan problemet vara?
Måste göra nån inställning eller så? sjukt irriterande!

mvh.
Bytingen.

ps. Om tråden ligger fel, så snälla admin, är det möjligt att ni kan flytta på den? *ger en ros*
Citera
2007-07-27, 16:22
Medlem
Zajins avatar
Gå in på inställningarna för nätverket och slå av IPv6, det löste det här problemet för mig.
Citera
2007-07-27, 16:34
Medlem
Bytingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajin
Gå in på inställningarna för nätverket och slå av IPv6, det löste det här problemet för mig.

Du syftar på routern?
Citera
2007-07-27, 18:32
Medlem
Zajins avatar
Menade inställningarna du kommer åt på Kontrollpanelen och sen nätverk. Hägerklicka på nätverkskortet och välj egenskaper. Kryssa ur IPv6 och det blir förhoppningsvis bättre
Citera
2007-07-27, 23:22
Medlem
Bytingens avatar
stängde av! det fungerade inte nått mer tips?
Citera
2007-07-28, 00:15
Medlem
DennisOlofs avatar
Kör du "passive mode", plus gå in i FTP programet du kör och skruva upp send, receive buffers på max. Men förmodligen är det nog ftp programet du kör som inte är kompatibelt med vista möjligen.

Det du kan göra är att logga in på ftpn via t.ex. Internet explorer.

"ftp://username "kolon" password@IP-nummer:21"

Blev knas att skriva det på rätt sätt, tror du förstår.

Klicka dig fram, ta hem en fil, går det hyffsat fort måste det vara ftp programet om det funkar med .torrents och det övriga. Jag kan inte tänka mig att något annat är fel.
Citera
2007-07-28, 00:16
Medlem
Bytingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Kör du "passive mode", plus gå in i FTP programet du kör och skruva upp send, receive buffers på max. Men förmodligen är det nog ftp programet du kör som inte är kompatibelt med vista möjligen.

Det du kan göra är att logga in på ftpn via t.ex. Internet explorer.

"ftp://username "kolon" password@IP-nummer"

Blev knas att skriva det på rätt sätt, tror du förstår.

Klicka dig fram, ta hem en fil, går det hyffsat fort måste det vara ftp programet om det funkar med .torrents och det övriga. Jag kan inte tänka mig att något annat är fel.

hmm använder inget ftp program det är en ftp hemsida typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in