2007-07-27, 13:18
Medlem
Jag har sedan ett krogbesök för drygt 5 månader sedan tinnitus i mitt högra öra. Viss ljudkänslighet har medföljt, men jag tycker att jag lärt mig hantera det hela på ett bra sätt.

För ett par veckor sedan började jag sommarjobba på ett känt nöjesfält där jag kör attraktioner.

Efter att ha fått problem med att min tinnitus blev värre blev jag omplacerad men detta har inte direkt hjälpt, min tinnitus är helt klart värre än innan jag började arbetet.

Min anställning är tidsbegränsad och går snart ut. Känner att jag p.g.a tinnitusen för tillfället inte orkar "kasta mig ut på arbetsmarknaden", dessutom är jag tveksam till vilka arbeten jag kan ta, min ljudkänslighet har förvärrats.

Hur skall jag göra? Känner att paniken börjar smyga sig in.
Citera
2007-07-27, 13:32
Medlem
Sartres avatar
Du kan ju alltid pröva att gå till en läkare? Eller helt enkelt lära dig att leva med det som vi andra.
Citera
2007-07-27, 13:45
Medlem
Svampfests avatar
Vad vill du höra?

Att du ska få stålar för att du har sus i örat?

Sen hade du inte hörselproppar på dig?
Citera
2007-07-27, 13:55
Medlem
Vad är folks problem egentligen...? Jag undrade hur man skall gå tillväga med en arbetsskada, inte få tykna kommentarer om att "lära dig att leva med det som vi andra" eller "Vad vill du höra? Att du ska få stålar för att du har sus i örat?" Vissa försitter aldrig en chans att sparka på den som ligger.
Citera
2007-07-27, 14:07
Medlem
Gå till doktorn få ett sjuk intyg skcika till försäkringskassan elelr nåt. Bättre du ringer runt på riktigt istellet för o sitta på flashback och be om tips.
Citera
2007-07-27, 14:34
Medlem
Finns det hörselskydd att tillgå på nöjesfältet?
Citera
2007-07-27, 14:44
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stephen Hendry
Vissa försitter aldrig en chans att sparka på den som ligger.
Ligger du har ju ont i örat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in