Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2007-07-28, 11:40
  #49
Medlem
Får mig att tänka på en incident från mina yngre dagar då en snorunge får för sig att kasta sönder rutor en helgnatt... vad han inte vet är att där inne ligger en person nyss hemkommen från krogen och sover på sina föräldrars soffa. När stenen flyger in genom rutan tar personen i fråga helt enkelt upp jakten... endast iförd kalsonger en vinternatt.. förövaren springer allt vad tygeln håller tillbaka till torget i stan där han tror baksätet på en polisbil ska skydda honom.... men så var inte fallet. Utan han får helt enkelt stryk bak i polisbilen innan bengen sätter stop för den hela. En syn för gudarna

Gudomlig rättvisa..
Citera
2007-07-28, 12:47
  #50
Avstängd
youdontknowmes avatar
OT En vän till mig befann sig på en vanlig hederlig fyllefest. Mitt under skålen rusar ett gäng ungdomar beväpnade med bollträ in och börjar veva. Min vän är av typen råstark bonnakille. Han lyckas avväpna och ge igen med egen medicin. Han tar i lite väl och en av killar hamnar i komna (vaknar dock upp igen). Det var sjävförsvar, hade han inte lyckats hade han kanske själv legat i koma. Han fick fan 8,5 år för det. Inga barmhärtiger där inte.

Ännu tråkigare är att året innan hade avtjänat ett 2 årigt straff, samband med det lagt i sig frivilligt behandlingshem efter straffets slut. Han var jävligt motiverad, jobbade, hade seriöst förhållande och var drogfri. Snacka om att sätta krokben på nån som försöker.

ON T Tycker det är var mans rätt att försvara sig och ge igen när det handlar om att äta eller ätas.
Citera
2007-07-28, 14:41
  #51
Medlem
xdrs avatar
eller så var jag ute och cyklade...

men rätt fett var det.
Citera
2007-07-28, 15:07
  #52
Avstängd
Murders avatar
Owned!
Citera
2007-07-28, 15:34
  #53
Medlem
skickahit10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jävligt bra

Finns ett klipp där vad jag kommer ihåg en kampsportsexpert fintar en angripare och med den andra handen snabbt som attan drar till han någonstans på halsen så han faller ihop och blir liggandes. Vet ni vilket klipp jag menar? Minns att jag fick en kick när jag såg det klippet

jepp...det är en kampsportsexpert som nyss har undervisat polisen i någon stad i USA. på vägen ut ingriper han mot en hallick som spöar en av "sina" tjejer och hallicken får för sig att läxa upp honom. och som du sa...ett slag mot halsen så ligger hallicken ner


EDIT: och här är klippet: http://www.youtube.com/watch?v=CfLlGHV1dG4
Citera
2007-07-28, 15:58
  #54
Medlem
HalvSvenskens avatar
Fick mig att tänka på denna underbara filmsnutt

http://www.youtube.com/watch?v=Ck1PO...elated&search=
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback