• 1
  • 2
2007-07-29, 15:49
Medlem
]CraP}s avatar
Nej, det enklaste är att använda Wubihttp://wubi-installer.org/
Funkar ypperligt.
Citera
2007-07-29, 16:51
Medlem
springarns avatar
Jag partitionerade min disk nyss, skapade en NTFS-partition på typ 100 gig, och sen stoppade jag in Vista-skivan. Men den kan inte hitta någon disk. What is wrong?

Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman

Det blir nog en del problem då detta är helt uteslutande Windowsapplikationer. PSCS2 funkar under Wine men inte CS3 vad jag vet. Wow funkar perfekt, det finsn en del spel som funkar men försök att kolla upp detta innan du hoppar på Ubuntu. Moviemaker får du nog helt enkelt försöka hitta alternativ till.
Det är ingen vits att byta OS om man vill fortsätta använda programen som är specifikt utvecklade för ett visst OS.
Om jag skulle byta till Windows och vill köra Amarok och Gnomebaker skulle jag vara tvungen att lära mig motsvarande Windowsprogram. Samma för dig.
Jag är mycket nöjd med Ubuntu, och det är kanske om jag skulle ramla in på något LAN som jag behöver Windows för spel, och en gång i månaden för att göra film i Movie Maker (inga Linuxprogram verkar kunna importera stillbilder, knas) och sen nån gång i veckan göra något avancerat i Photoshop... Så det är inte ofta jag behöver Windows, men det händer...

Citat:
Ursprungligen postat av The Sidewinder
det enklaste är väl att installera vista först och lämna halva hårddisken oanvänd och sen installera ubuntu på det utrymmet. Då fixar sig allt snyggt å fint.

Så brukar jag göra iaf, dock med xp, då jag hatar vista

XP fungerar helt enkelt inte på min dator... Datorn kan inte läsa min disk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in