http://www.chalmers.se/math/SV/utbildning/grundutbildning-chalmers/forberedande/matematikforberedande_1
sök för fan.
Men nu när jag ändå är här och svarar så kan jag väl påstå att vissa saker är det viktigaste du lär dig i varje kurs (som jag också undervisar i på fritidsbasis):
C-kursen: logaritmlagarna, att kunna derivera väldigt komplicerade funktioner, att förstå definitionen av derivata (nyttig till att kunna integrera sedan), att räkna med bråk och slutligen extremvärden.
D-kursen: diff ekvationer (de är väldigt banala, men ändock viktiga att förstå hur det funkar), integrering, projektet (tja har du inte tid så skit i den delen, men ändå viktigt att kunna sätta sig ned och göra något vettigt av ett större projekt), ytterligare extremvärden, mer komplicerade exponent-funktioner/derivering och integrering.
Det är nog det som du har stört nytta av sedan när du pluggar till ingenjör. Klart behövs nog listan fyllas på/korta av, men det tar vi någon annan gång.
nilhilizten: Njae, det är inte betyget från gymnasiet som avgör hur det går på högskolan. Jag hade jävligt svaga G i D och E-kurserna. Men repeterade som en tok ända tills jag började, alltså är det motivation och förmåga att uthärda smärta (brist på fritid) som är avgörande för ingenjörs-studier.