Jag börjar känna att jag har lite för mycket pengar löst och funderar på att sätta in lite i en ny fond, men jag har problem med att komma på vad det skulle vara för något.
Innan har jag tyckt att oljeaktier borde vara bra eftersom det finns en begränsad tillgång på olja, och vårt behov har ökat hela tiden. Men nu när det börjar pratas så mycket om miljön så känns det inte riktigt som oljebranschen kommer blomstra så mycket framöver.
Jag har även varit inne på tobak och sprit, men med alla kampanjer mot allt sånt som går så känns det även där som att jag är för sent ute.
Något som jag tror mycket på är leva sunt industrin. Dvs kosttillskottsmarknaden, gymvärlden osv. Finns det någon fond som har mycket sånt i sig?
I dessa miljötänkande tider känns det även som att allt som har med renare energi, miljöbilar osv kan vara något kul
Vi blir mer och mer övervakade, kanske något som har med kameraövervakning att göra?
Kom gärna med förslag på fonder som ni tror kan intressera mig. Om ni vill kan ni istället få välja ut lite aktier som ni tror speglar min tro på framtiden, me isåfall har jag inte planerat att satsa allt på ett bräde, utan lite spridning. Det rör sig om ca 30-40k som jag tänkt investera denna gången.