Flashback bygger pepparkakshus!
2009-06-15, 00:44
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roedtelefon
Träffa mer öppna och ej så fina-i-hatten människor som svenskarna kan vara rätt så ofta.

Utveckla gärna, vi vill verkliga insupa det positiva med den underbara ofelbara mångkulturen.
Citera
2009-06-15, 01:09
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Är begreppet nytt för dig? http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5ngkultur

Nej, men folk tenderar ofta att syfta på lite olika saker när de använder sig av begreppet "mångkultur". Är det etnisk eller kulturell mångfald som avses, eller bådadera? Och under vilka förutsättningar? Eller ger begreppet snarare uttryck för en önskan om en enda stor framtida blandning av alla kulturer till en enda mångkulturell monokultur? Vilket i sådana fall skulle vara en motsägelse i sig självt...

Dagens s.k. "mångkulturella" svenska samhälle ser jag hur som helst ingenting positivt alls med. Varför då? Jo, därför att det är ett gigantiskt, toppstyrt samhällsexperiment där man försöker få en etniskt och kulturellt sett ovanligt homogen befolkning att idka tvångsumgänge med människor som kommer från fjärran länder och som har helt främmande värderingar. Få vill egentligen veta av detta tvångsumgänge och ingen vet hur experimentet ska sluta.

Vad man däremot säkert vet är att kostnaderna är enorma och lidandet för samtliga inblandade parter är stort.

Det "mångkulturella" samhället är en verklighetsfrånvänd utopi som ersatt den fallerade visionen om det klasslösa samhället, men som är precis lika förutbestämd till misslyckande som vilken annan utopi som helst.
Citera
2009-06-15, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Nej, men folk tenderar ofta att syfta på lite olika saker när de använder sig av begreppet "mångkultur". Är det etnisk eller kulturell mångfald som avses, eller bådadera? Och under vilka förutsättningar? Eller ger begreppet snarare uttryck för en önskan om en enda stor framtida blandning av alla kulturer till en enda mångkulturell monokultur? Vilket i sådana fall skulle vara en motsägelse i sig självt...

Dagens s.k. "mångkulturella" svenska samhälle ser jag hur som helst ingenting positivt alls med. Varför då? Jo, därför att det är ett gigantiskt, toppstyrt samhällsexperiment där man försöker få en etniskt och kulturellt sett ovanligt homogen befolkning att idka tvångsumgänge med människor som kommer från fjärran länder och som har helt främmande värderingar. Få vill egentligen veta av detta tvångsumgänge och ingen vet hur experimentet ska sluta.

Vad man däremot säkert vet är att kostnaderna är enorma och lidandet för samtliga inblandade parter är stort.

Det "mångkulturella" samhället är en verklighetsfrånvänd utopi som ersatt den fallerade visionen om det klasslösa samhället, men som är precis lika förutbestämd till misslyckande som vilken annan utopi som helst.

Det är inte meningen att Sverige ska vara ett mångkulturellt land. Om man bara kunde få som man önskade sig.
Citera
2009-06-15, 06:37
Medlem
Bimsons avatar
Andras kulturer kan man ta del av utan att skyffla in lata parasiter från respektive land. Idag är alla effekter av invandring negativa.
Citera
2009-06-15, 11:42
Medlem
orkarNs avatar
OT/One-liners raderat. Topic är "positiva erfarenheter av mångkultur?". Det verkar dumt att ha en tråd där alla bara säger "nä, inga" så inlägg av den typen raderas.

/mod
Citera
2009-06-15, 11:55
Medlem
Mankishs avatar
Ptja, beror ju på hur man ser på saker och ting.

Kineser/Japaner/Thai/Andra östasiater/Europeer har jag inget mot, men de äckliga araberna och afrikanerna kan gott stanna hemma, de har inget att tillföra förrutom våld och lidande.

Finns nog inget positivt med dem, tyvärr.

Jaja, med tanke på inlägget ovanför så blir jag väl tvingad att nämna något bra.
Asiaterna lagar god mat.
Senast redigerad av Mankish 2009-06-15 kl. 12:09.
Citera
2009-06-15, 12:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Vad är dina positiva erfarenheter av mångkultur?

Man kan äta riktig thai mat i autentiska miljöer. Serverad med äkta thailändsk servicetänkande (ja, nästan i alla fall).

Ja, restauranger överhuvudtaget. Större urval idag och mer äkta miljöer.
Citera
2009-06-15, 12:32
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Många yngre singlar brukar dra upp tillgången på utländska partners som en positivt aspekt. Mer olika kulörer att välja på. (Fan vad städat jag uttrycker mig).

"Tillgång till utländsk fitta" brukar det benämnas i en mer grov vokabulär.

Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Definiera först begreppet "mångkultur".

Arabisk monokultur.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2009-06-15 kl. 12:38.
Citera
2009-06-15, 13:07
Medlem
MoLoKs avatar
Pizza, kebab & Zlatan.
Citera
2009-06-15, 13:15
Medlem
Tja vad skulle det kunna vara? Mat som vi skulle haft med eller utan invandring?

Sedan vet jag inte riktigt..
Citera
2009-06-15, 13:29
Bannlyst
Citat:
Vi brukar ofta diskutera de negativa aspekterna av mångkulturen och det är väldigt lätt att gräva ner sig i det negativa med detta enorma sociala expriment. Därför tänkte jag att vi kunde diskutera det positiva med mångkulturen.

Maten människorna, kulturen dom hämtar hit livar upp stämmningen som alla redan vet har sverige ingen kultur.

Moskeer är fina byggnder till skillnad mot kyrkorna.

Brunnet tjejer e fina också, listan är lång..
Citera
2009-06-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ansiktena?
Citat:
Bild
http://city.se/images/article_image/10446_.jpg
Citat:
Jag är en invandrade – ansiktet för det nya Sverige.

http://skane.city.se/kronika/17561/nar_slutar_man_att_vandra_
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in