Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Småbutiker och restauranger hade naturligtvis funnits även utan invandrare. Musiken hade definitivt också funnits.
Det där är "turistgrejer" som man lika gärna hade kunnat åka till ett annat land för att se "mångkultur" ā la Mona Sahlin. Tycker ärligt talat att det är rätt förnedrande för invandrare att bli föremål för nån slags pissliberal voyeurism på det där sättet. Dessutom har det ingenting med nån djupare kultur att göra. Kultur är inte om man kan köpa kebab eller ej. Att många nuförtiden, inklusive delar av den självutnämnda eliten tror att det är så säger en del om samhällets tillstånd i pissliberalismens och PK-ismens tidevarv.
Ja, så kan man ju också se det.
Nu var topic inte vad invandrade bidragit med i stort, utan vad de bidragit till i vår KULTUR.
Och i kultur brukar man omfatta t ex mat.
Som jag skrev - det finns mer "utländsk" mat än pizza, och kebab.
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Men gudsigförbarme som salig Farmor brukade säga.
Vi kan
objektivt se att dit det kommer Blattar i mängd, dit kommer det kriminalitet och slum, precis som de hade det i sina Bajzhoolistans hemmavid där de brukar tillbringa sina av sossialen betalda semestrar.
Finns ingen som helst anledning att tro att dagens nya asylsnyltare skulle bidra med något mer än kanske att öppna ännu en pettseria på starta-eget-bidrag eller sysselsätta rättsväsende och batikhäxor i samma grad som tidigare.
Nu var ämnet inte vad dåligt som invandrade bidragit med - där jag för övrigt inte håller med dej, det är ämnet för en annan tråd.
Är det omöjligt för de som är kritiska till invandringen att ens försöka se positiva effekter?
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammad_Akbar
Det är kul att en multikulturalist åtminstonde
försöker, medans dina kamrater flytt fältet. En eloge till den evigt naive och kämpande Ruskigbuss.
Är du så pass desperat efter att få några få poäng, så visst kan väl falafel vara kul emellanåt. Finns det inget mer än skattefuskande småkiosker och kebab så kan du väl hitta på något i sedvanlig ordning.
Så en fyrdubbling i våldtäkter i utbyte mot några nya matrecept och low-class pisserior. Kanonbra affär, det köper vi.
Sluta hymla nu Ruskis och öppna ögonen. Det finns absolut ingenting positivt med mellanösternpacket och afrikanernas invandring. Ingenting som kan uppväga de kostnader och problem de medför.
Trots att du envisas med att diskutera mej i stället för frågan, så väljer jag att svara dej.
Som jag skrev ovan - topic för tråden är inte om de positiva bidragen motiverar att man måste acceptera de negativa.
Kan det inte finnas något positivt med invandringen?
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Pizza är ju som bekant en italiensk rätt. Jag anar nästan rasism när du antar att "vissa folk" är vana vid att baka pizza. Speciellt när det inte gäller italienare.
Hm? Nej, sa jag det? Vissa PERSONER är vana att göra vissa maträtter, eftersom de växt upp med dessa, de har ätit dem hela sitt liv och de vet när de är vällagade eller inte.
En svensk kan lära sej göra en god pizza, eller poff poff - men att tro att man kan stövla in från gatan och svänga ihop en smaskig maträtt av ingredienser man aldrig sett förut - DET är nog ett chauvinstiskt sätt att se på andra kulturers mat.