2009-06-16, 18:35
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har för mig att det finns en lång klistrad tråd om positiva och negativa saker om mångkulturen.

Hur som helst så är pizza ganska gott. Mer kommer jag inte på för tillfället.
Citera
2009-06-16, 19:54
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Och det innebär att Indien gör sig bättre i en globaliserad värld än Sverige gör i dagsläget. Det är ingen slump att det är b la dit företagen outsourcar viktiga delar av den svenska arbetsmarknaden. Kompetensen är helt enkelt högre och tillsammans med lägre kostnader behöver man inte ens konkurrera med Sverige, eller något annat västerländskt land, på det planet. När Sverige jagat bort företagen med höga skatter och ren maffiaverksamhet som facket kommer endast de nationsbärande yrkena finnas kvar i landet. Innan det händer kommer jag gladeligen flytta härifrån, om det blir till just Indien vet jag inte för nuvarande.

Fel orsaken till att jobb outsoursas till länder som indien kina samt diverse andra skitländer handlar om att vi har kapitalister samt globalister som inte tar samhällsansvar ....Förut skickade vi jobben till polen samt estaland och diverse andra öststater ! När sedan globalisterna erövrat dessa länderna så dumpar dom dessa länderna för att gå vidare till nästa skitland på listan !

Således ligger ekonomin i händerna på ca 5% av världens befolkning som fö skiter i hur det går för alla andra bara dom tjänar på det !

Att världen ser ut som den gör beror helt och hållet på att globalister/kaptalister aldrig tagit något samhällsansvar och aldrig heller kommer att göra det !
Citera
2009-06-16, 20:13
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Fel orsaken till att jobb outsoursas till länder som indien kina samt diverse andra skitländer handlar om att vi har kapitalister samt globalister som inte tar samhällsansvar ....Förut skickade vi jobben till polen samt estaland och diverse andra öststater ! När sedan globalisterna erövrat dessa länderna så dumpar dom dessa länderna för att gå vidare till nästa skitland på listan !

Således ligger ekonomin i händerna på ca 5% av världens befolkning som fö skiter i hur det går för alla andra bara dom tjänar på det !

Att världen ser ut som den gör beror helt och hållet på att globalister/kaptalister aldrig tagit något samhällsansvar och aldrig heller kommer att göra det !

Det handlar inte om att inte ta sitt ansvar utan för att det är både billigare och bättre att skicka iväg verksamheten till Asien. Företag väljer inte länder utefter en lista på nationer som "inte förstörts" ännu utan man skickar verksamheten dit den är som billigast i förhållande till kvalitet. Varken globalisering eller kapitalism är någon negativt men nu är vi mer off-topic än Mona Sahlins toblerone.
Citera
2009-06-16, 20:56
Medlem
Utgårdalokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadicalKick
Nej, såklart inte. Finnarna är flest, därefter finlandssvenskar och människor från Jugoslavien och dess efterföljare. Bastu, mumintroll och cevapcici, för att tala kultur.

Finlandssvenskarna är knappast att kategorisera som invandrare eftersom de är svenskar.
Citera
2009-06-16, 21:22
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag har för mig att det finns en lång klistrad tråd om positiva och negativa saker om mångkulturen.

Hur som helst så är pizza ganska gott. Mer kommer jag inte på för tillfället.

Det är väl inget fel att updatera lite eller? Vad har vi kommit fram till hittills då? Jo, maten den himmelska maten den som vi antagligen ändå haft tillgång till med eller utan mångkultur. Tummen ner för mångkultur alltså.
Citera
2009-06-16, 21:52
Bannlyst
lyfter till dom som ej vet vad SÖK är!
Citera
2009-06-16, 22:25
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Det handlar inte om att inte ta sitt ansvar utan för att det är både billigare och bättre att skicka iväg verksamheten till Asien. Företag väljer inte länder utefter en lista på nationer som "inte förstörts" ännu utan man skickar verksamheten dit den är som billigast i förhållande till kvalitet. Varken globalisering eller kapitalism är någon negativt men nu är vi mer off-topic än Mona Sahlins toblerone.

Skitprat jobb skickas dit där det är billigast för stunden att uppnå vad man vill producera ! Efter ett tag så stiger lönekostnaderna i det landet och då väljer dom nästa låglöneland på listan

Således tar globalisten och kapitalisten inget samhällsansvar ( För att enbart gynna sina egna 5% )
Citera
2009-06-16, 22:34
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utgårdaloke
Finlandssvenskarna är knappast att kategorisera som invandrare eftersom de är svenskar.

Invandrare är den som är född i ett annat land (och ev deras barn under 18 år). Det går inte att mixtra med definitionerna efter tycke och smak. Finska är ju också ett svenskt ursprungsspråk, i så fall.
Citera
2009-06-17, 12:36
Medlem
Citat:

Just därför så skall folket bestämma, folket skall ha politisk kontroll över sitt eget territorium. Om "entreprenörer" försöker importera massa smutsfolk eller i övrigt sabotera samhället så piskar eller hänger man dem bara på närmsta torg.
Citera
2009-06-17, 13:42
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Skitprat jobb skickas dit där det är billigast för stunden att uppnå vad man vill producera ! Efter ett tag så stiger lönekostnaderna i det landet och då väljer dom nästa låglöneland på listan

Således tar globalisten och kapitalisten inget samhällsansvar ( För att enbart gynna sina egna 5% )

Jag säger att företagen skickar jobben dit det är billigast; du säger att det är skitprat och att det faktiskt är som så att "jobb skickas dit det är billigast". Du citerar det jag skrivit och säger att det är skitprat och fortsätter sedan med att upprepa det jag själv sagt, bra jobbat! Läser du ens vad jag säger eller sätter du dig bara på tvären per automatik för att jag uttryckt att jag är kapitalist?

Du måste ha missförstått innebörden av kapitalism eftersom du verkar inbilla dig att företag har som avsikt att förstöra världen och inte att tjäna pengar. Samtliga problem du har med att "företag inte tar ansvar" löses med konsumentmedvetenhet. Gillar du inte sättet ett företag sköter sin verksamhet kan du gruppera dig med likasinnade och organisera en bojkott. Företagen tillfredsställer ett behov, finns det inget konsumtionsbehov finns inget produktionsbehov. Var medveten om vad du lägger dina pengar på och se till att andra är lika medvetna. Det är konsumenten som styr handeln genom efterfrågan, inte producenten. Producenten tjänar inget på att anpassa sig såvida man inte tvingar fram det.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Just därför så skall folket bestämma, folket skall ha politisk kontroll över sitt eget territorium. Om "entreprenörer" försöker importera massa smutsfolk eller i övrigt sabotera samhället så piskar eller hänger man dem bara på närmsta torg.

Självklart bör folket återta kontrollen, det måste däremot samtidigt finnas valmöjlighet och variation. För att det ska gå att genomföra praktiskt måste man avskaffa den nuvarande auktoriteten och sudda ut nationsgränserna. Folket kommer aldrig ha kontrollen som behövs med det nuvarande parlamentariska systemet. Territorium för nationer tycker jag inte har någon betydelse längre, jag känner ingen samhörighet med någon bara för att jag råkat födas i ett område som någon för hundratals år sedan markerat med linjer på en karta eller för att jag tillsammans med mina grannar kommunicerar med en annorlunda tonart än någon på en annan plats på planeten.

Ni som ser rött på mångkultur, hur ser ni på internationella handelsavtal? Är det okej att råvaror exporteras och importeras åt alla håll eller är det av lika mycket ondo som att Muhammed flyttar från berget?
Citera
2009-06-17, 17:37
Bannlyst
Din kristus är jude , din pizza är italiensk, din wok är kinesisk, din demokrati är grekisk , din choklad är belgisk , din semester är thailändsk , dina siffror är arabiska , dina bokstäver är latinska, din olja är arabisk , dina oliver är italienska , din kebab är turkisk och din fotbollsspelare är bosnier . Och ändå klagar du på grannen för att han är utländsk ?
Citera
2009-06-17, 18:55
Medlem
orkarNs avatar
Sammanfogat.

/m0d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem