Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Skitprat jobb skickas dit där det är billigast för stunden att uppnå vad man vill producera ! Efter ett tag så stiger lönekostnaderna i det landet och då väljer dom nästa låglöneland på listan
Således tar globalisten och kapitalisten inget samhällsansvar ( För att enbart gynna sina egna 5% )
Jag säger att företagen skickar jobben dit det är billigast; du säger att det är skitprat och att det faktiskt är som så att "jobb skickas dit det är billigast". Du citerar det jag skrivit och säger att det är skitprat och fortsätter sedan med att upprepa det jag själv sagt, bra jobbat! Läser du ens vad jag säger eller sätter du dig bara på tvären per automatik för att jag uttryckt att jag är kapitalist?
Du måste ha missförstått innebörden av kapitalism eftersom du verkar inbilla dig att företag har som avsikt att förstöra världen och inte att tjäna pengar. Samtliga problem du har med att "företag inte tar ansvar" löses med konsumentmedvetenhet. Gillar du inte sättet ett företag sköter sin verksamhet kan du gruppera dig med likasinnade och organisera en bojkott. Företagen tillfredsställer ett behov, finns det inget konsumtionsbehov finns inget produktionsbehov. Var medveten om vad du lägger dina pengar på och se till att andra är lika medvetna. Det är konsumenten som styr handeln genom efterfrågan, inte producenten. Producenten tjänar inget på att anpassa sig såvida man inte tvingar fram det.
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Just därför så skall folket bestämma, folket skall ha politisk kontroll över sitt eget territorium. Om "entreprenörer" försöker importera massa smutsfolk eller i övrigt sabotera samhället så piskar eller hänger man dem bara på närmsta torg.
Självklart bör folket återta kontrollen, det måste däremot samtidigt finnas valmöjlighet och variation. För att det ska gå att genomföra praktiskt måste man avskaffa den nuvarande auktoriteten och sudda ut nationsgränserna. Folket kommer aldrig ha kontrollen som behövs med det nuvarande parlamentariska systemet. Territorium för nationer tycker jag inte har någon betydelse längre, jag känner ingen samhörighet med någon bara för att jag råkat födas i ett område som någon för hundratals år sedan markerat med linjer på en karta eller för att jag tillsammans med mina grannar kommunicerar med en annorlunda tonart än någon på en annan plats på planeten.
Ni som ser rött på mångkultur, hur ser ni på internationella handelsavtal? Är det okej att råvaror exporteras och importeras åt alla håll eller är det av lika mycket ondo som att Muhammed flyttar från berget?