Citat:
Ursprungligen postat av Grön
Jag har faktiskt redan adaware, men problemet återstår. Vore jättesnällt om du kunde skriva ner lite snabbt hur jag kan ta bort det via msconfig manuellt

Använder du msconfig och tar bort fel grejer så kommer ditt system att bli instabilt ... But, here goes ...
I kommandoraden skriver du msconfig och välj startup-fliken. Där kommer du att se samtliga applikationer som startas per automatik varje gång du startar upp din dator. Jag gissar på att det finns en hel del ...
Applikationer startas per automatik antingen genom att man lägger dem i autostart (på startmenyn tex) eller att man lägger dem under en nyckel i registret (run). Ibland finns även inställningar direkt i applikationerna. I msconfig ser du alla dessa ställen samtidigt.
Sen kommer det till programkännedom. Du måste helt enkelt veta vilka program som din dator behöver. Det kan vara allt ifrån drivrutiner till ditt grafikkort till att MSN startas per automatik.
Du nämner aldrig vilket program det är som den vill att du skall köpa? Det kan inte helt enkelt vara så att det räcker med att du går in i lägg till/ta bort program och avinstallerar applikationen i fråga? Eller är det bara ren reklam?