• 1
  • 2
2017-01-24, 18:21
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av produktenavsumman
posta ditt resultat sen! Ska du dekarboxylera grset eller bara lta det dra sig?

Edit: http://boards.cannabis.com/threads/t...ombined.82380/ verkar som ett shysst recept

Bara lta det dra d AVB-grs redan r dekarboxylerat . Absolut!
Citera
2017-01-24, 19:41
Medlem
produktenavsummans avatar
Citat:

Edit: http://boards.cannabis.com/threads/t...ombined.82380/ verkar som ett shysst recept

Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Bara lta det dra d AVB-grs redan r dekarboxylerat . Absolut!

Okey om du vill snabba upp processen frn ngra veckor till ngra timmar verkar det g att koka spriten med grset i ett vattenbad, p 74-75 grader i 20 minuter (spriten ska precis koka), men kom ihg att ngorna r extremt lttantndliga s ett ppet fnster kanske inte r en dum id.

Jag har inte provat detta sjlv, s jag kan inte g i god fr det, men lst mycket om GD, det verkar jkligt coolt faktiskt. Lycka till!
Citera
2017-02-09, 14:47
Medlem
Citat:

Som erfaren hembrnnare och sedan ett halvr nybliven cannabisentusiast s verkar detta med tinktur otroligt intressant! Saxat frn receptet, fritt versatt:

"Tv droppar ger mej en "spirituell dos" (lika stark som ngon brownie jag tit). Rustid 7-8 timmar med ett par timmars avklingande rus. Detta betyder att 3,5g bra cannabis ger 30-34 doseringar tinktur. (1 droppe rcker bra fr mej)."

S 6cl 70% alkohol och 3,5g bra buds skulle allts enligt detta recept ge en mnads kvllsavslappning/sngfsare? Lter ju helt otroligt.

Jag gr ner i kllarn och drar igng raketen!

Bosse B
Citera
2017-02-17, 15:07
Medlem
produktenavsummans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebrandslang
Som erfaren hembrnnare och sedan ett halvr nybliven cannabisentusiast s verkar detta med tinktur otroligt intressant! Saxat frn receptet, fritt versatt:

"Tv droppar ger mej en "spirituell dos" (lika stark som ngon brownie jag tit). Rustid 7-8 timmar med ett par timmars avklingande rus. Detta betyder att 3,5g bra cannabis ger 30-34 doseringar tinktur. (1 droppe rcker bra fr mej)."

S 6cl 70% alkohol och 3,5g bra buds skulle allts enligt detta recept ge en mnads kvllsavslappning/sngfsare? Lter ju helt otroligt.

Jag gr ner i kllarn och drar igng raketen!

Bosse B

Jag hller med! Hur gick det? r otroligt sugen p att testa, men r lite nojjig ver biten nr man ska koka alkoholen, jag r inte en lika erfaren hembrnnare. Ser jag att ngon testat med goda resultat kommer jag nog dock gra slag i saken, oerhrt smidigt med droppdosering.
Citera
2017-02-24, 16:43
Medlem
GreenGreens avatar
Citat:
Okey om du vill snabba upp processen frn ngra veckor till ngra timmar verkar det g att koka spriten med grset i ett vattenbad, p 74-75 grader i 20 minuter (spriten ska precis koka), men kom ihg att ngorna r extremt lttantndliga s ett ppet fnster kanske inte r en dum id.

Jag har inte provat detta sjlv, s jag kan inte g i god fr det, men lst mycket om GD, det verkar jkligt coolt faktiskt. Lycka till!
Du r p spren, dock har du detaljerna fel. Sprit ska aldrig koka (alkoholen drar ju ur THC, varfr vill vi bli av med den?), stngt lock du vill inte att alkoholen ska smita (samma anledning som frut) och tidsperspektivet r fel.

Hr r ngot som fungerar.

Denna processen tar ca 2h (dvs tid i badet) och du behver fljande:

Decarbat bra grs (grindat)
Minst 70% okryddad sprit (polen har en 95% sprit vid namn spiritus fr skitpengar)
Sous Vide
Glasburkar (syltburkar med gummipackning).

Grs och sprit gr ner i syltburken, snurra runt lite s det ser bra ut och stng locket. Stll i syltburken i vattenbadet med vatten s det r en niv ca 1 cm ovanfr spriten (locket ska INTE vara under ytan om det slpper). Stt igng din sous vide p 60C i 2 timmar. Nr det r klart kan den utan st problem st kvar i vattnet en stund och efterdra.

Nr du tar upp den heta burken ta det lugnt, lt den st i rumstemp och ppna den inte nr den r varm ! Vi vill inte att alkoholen ska vaporera eller att burken ska g snder.

Sila genom kaffefilter, ngra droppar and off you go.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in