• 2
  • 3
2007-07-27, 19:00
Medlem
Meanmachines avatar
Grodlår (Kirchberg).
Citera
2007-07-27, 19:53
Medlem
Cannabiskryddad sköldpadda i en landsby i Thailand, helt ok. Blev dock lite besviken när jag inte fick smaka på ekorren som dom förberedde till frukost..
Citera
2007-07-27, 20:25
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turelio
SKINNER ÄR EN OND MÄNNISKA . (blir ledsen i ögat av överdrivet caps-användande)

Dom är ju, bedårande söta, hur kan du äta en sån?
Lunnefågel är hur gott som helst. Jag åt de på Färöarna där man får jaga och fånga de precis som vi gör med fasaner här. Tydligen så fångar man dem i en hov och bryter nacken av dem. Jag tog dessutom med mig en lunnefågelnäbb hem, tyvärr har jag tappat bort den.

Så länge ett djur inte är utrotningshotat/tjuvjagat så har i alla fall jag inga problem med att äta det.
Citera
2007-07-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porter
Haggis (Skotland)...smakar typ som pölsa...
Det är något av de äckligaste jag ätit. Det kan bero på att jag var 7 år när jah testade det. Det är väö gjort av fårmage eller något sådant?
Citera
2007-07-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Issah
Det är något av de äckligaste jag ätit. Det kan bero på att jag var 7 år när jah testade det. Det är väö gjort av fårmage eller något sådant?

Japp...har för mig att det görs på fårmage...skottarna käkar det först till middag, sen som nattamat efter en trevlig pubrunda...för att till sist käka det till frukast med stekt ägg, korv, bacon osv.....
Citera
2007-07-28, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Lunnefågel är hur gott som helst. Jag åt de på Färöarna där man får jaga och fånga de precis som vi gör med fasaner här. Tydligen så fångar man dem i en hov och bryter nacken av dem. Jag tog dessutom med mig en lunnefågelnäbb hem, tyvärr har jag tappat bort den.

Så länge ett djur inte är utrotningshotat/tjuvjagat så har i alla fall jag inga problem med att äta det.

Jag visste det där förvånande nog, inte nackbrytargrejen dock .

Jag har även trots att jag är uppvuxen på gård med både kor och grisar problem med tanken på att äta kalv, det är nåt med det där söta, jag skyller på disney!
Citera
2007-07-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
durian kan du köpa på vilken kinabutik som helst. Sjuk smakupplevelse, först tropisk frukt (mango, banan mm.) sedan kommer eftersmaken av vitlök, ruttet ägg och ananas.
TAck tack! Det ska jag göra!
Citera
2008-09-29, 11:43
Medlem
Köpte idag två frysta krokodilspett på ICA (375 kronor per kilo, usch), som jag skall laga till ikväll. Ska bli mycket intressant att testa. Tyvärr hade de inte någon skallerorm, skulle gärna testat det också.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in