Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Sydstaterna är nästan all matkultur Usa har och jag tycker den är trevlig. Att sedan några preteens skrivit ett recept med massa äckel i för att försöka få någon kick utav det bör hållas utanför ämnet.
Enda recept de kör numera är ex "Blanda 1 burk cambells tomatsoppa med en burk kantarellsoppa, tillsätt billys frysta kötbullar och sätt in i ugnen 30 minuter"
Summan av kardemumman: Bara gammla "klassiska" recept som går att käka ifrån kontinenten.
har du några länkar? Har vart i sydstaterna och fick mina fördomar bekräftade. Det finns säkert undantag dock, men typiska klassiska recept verkade i mycket bestå av friterad kyckling o.l knappast några kulinariska höjdpunkter.
Speciellt frukosten är en mardröm..på ett typiskt frukostbord valde jag bort det mesta som var på tok för sött. Mörkt bröd är bara glömma- hade man tur fanns det lite ljust rostbröd som man kunde smöra och sen kanske käka några överkokta ägg till det. Annars fanns det mest färgade cheerios med mest socker i och bullar och munkar o.l

Ofta fanns det yoghurt men jag som tycker svensk yoghurt kan vara i sötaste laget fattade inte direkt tycke för den amerikanska varianten...