• 1
  • 2
2007-07-25, 15:30
Medlem
metaphors avatar
Modigt av han att försöka stoppa det men helt idiotiskt att springa efter när man blivit knivstucken sådär!
Jag gjorde samma sak när jag blev stucken för några år sedan och jag kom inte långt, man ska inte springa för pulsen ökar som fan och man kan förblöda, dock tänker man inte så i en sån situation!
Men modigt måste jag säga att det var, att det sedan kan räknas som dumdristigt är väl en annan femma!
Glad att han klarade sig och att butiken inte blev av med mer än det som försvann!

Sen är jag fan glad över att dom där killarna släckte branden, sen att dom ser det som att dom betalar tillbaka till Sverige för att Sverige gett dom så mycket ser jag som en fin gest, om ändå hälften av alla som kommer hit skulle resonera så så skulle det kanske inte finnas så mycket hat mot invandrare men det är bara som jag gissar.
Men som sagt mycket fin gest och jag hoppas att dom får nån medalj eller liknande och jag hoppas att det får lite mer personer att vakna upp då alla i Sverige är för fega och inte vågar göra något så fort det sker något, jag menar vad är det svåra?
Försök släcka branden, lyckas du inte så har du i alla fall försökt och hjälpt till i alla fall.
Citera
2007-07-25, 15:46
Medlem
Nils Gustavssons avatar
Ser man videon så borde han haft en chans om han hade lyckats sänka den första rånaren omgående men tyvärr gick inte det.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/24/507035.html

Att ha en Smart som flyktbil....
"Politiet leter nå etter tre maskerte eller mørkhudede menn i området"
Citera
2007-07-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metaphor
Modigt av han att försöka stoppa det men helt idiotiskt att springa efter när man blivit knivstucken sådär!
Jag gjorde samma sak när jag blev stucken för några år sedan och jag kom inte långt, man ska inte springa för pulsen ökar som fan och man kan förblöda, dock tänker man inte så i en sån situation!
Men modigt måste jag säga att det var, att det sedan kan räknas som dumdristigt är väl en annan femma!
Glad att han klarade sig och att butiken inte blev av med mer än det som försvann!

Sen är jag fan glad över att dom där killarna släckte branden, sen att dom ser det som att dom betalar tillbaka till Sverige för att Sverige gett dom så mycket ser jag som en fin gest, om ändå hälften av alla som kommer hit skulle resonera så så skulle det kanske inte finnas så mycket hat mot invandrare men det är bara som jag gissar.
Men som sagt mycket fin gest och jag hoppas att dom får nån medalj eller liknande och jag hoppas att det får lite mer personer att vakna upp då alla i Sverige är för fega och inte vågar göra något så fort det sker något, jag menar vad är det svåra?
Försök släcka branden, lyckas du inte så har du i alla fall försökt och hjälpt till i alla fall.

Du har rätt
Ja själv kommer från somalia tycker Varenda Invandrare borde jobba elr gå i skola och Att man ABSOLUT inte får leva på social när man kommer från ett annat land
Citera
2007-07-25, 16:52
Medlem
samir78s avatar
Totalt idiotiskt att utsätta sig själv och andra för den fara det innebär att ingripa i en sån här situation..
Varför spela hjälte? Vad förväntade han sig? dagens ros eller! dessa civil tarzans borde tänka efter ist för att riskera folks liv...
Citera
2007-07-25, 16:55
Medlem
Alkisen som ingrep får ju skylla sig själv, vad hade han trott egentligen, även om han hade lyckats ta den ena rånaren så fanns ju en kvar... vilket jävla pucko! Eller norrman menar jag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in