Citat:
Ursprungligen postat av
HonSmFngadeBlixten
Foppatofflor är inte flipflops. Som tur är behöver jag inte bry mig då de flesta i mitt område är äldre och de klär sig hursomhelst. De ser andra värden i livet än unga, räddharar som måste få bekräftelser för att deras skor är snygga. Jag tycker att hur min kropp och plånbok mår är viktigare, dessutom gillar jag foppatofflor, blir glad när jag ser dem.
Sedan har folk alltid tittat konstigt på mig ändå då jag har en lite annorlunda ansiktsform och bara är 148 lång.
Sluta blanda ihop stil och en naturlig del av att vilja klä sig vettigt för sig själv och sin omgivning med rädsla eller osäkerhet. Detta är det vanligaste "skälet" alla som klär sig som sopor anger men i själva verket är det för att de själva ska försöka undertrycka sin osäkerhet och komma undan med att vara slappa, trötta och stillösa tröttmössor. Spelar ingen roll hur mycket pengar på banken du har, man visar ändå respekt mot sig själv och sina medmänniskor.
Men du tror kanske Gianni Agnelli, Steve McQeen, Julio Iglesias mfl är osäkra räddharar och det är därför de klädde sig klanderfritt? Eller att stora delen av överklassen förr och nu bryr sig om modets nycker och därför klär sig propert och respektabelt?
Nej sluta med dina ursäkter.