2024-06-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Och de är snygga?
Allt är ju en definitionsfråga men i jämförelse med foppatoffel så ja, då anser jag att det finns många modeller som är ofantligt snygga.
Citera
2024-06-03, 16:56
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Allt är ju en definitionsfråga men i jämförelse med foppatoffel så ja, då anser jag att det finns många modeller som är ofantligt snygga.

Jag tycker de är grisfula, men visst.
Citera
2024-06-04, 10:40
Medlem
Citat:
ok så du tycker alltså en foppatoffel är snyggare?

Det är ju subjektivt men där går nog trots allt min gräns, jag bär ändå foppa på tomten på landet osv men skulle ju aldrig gå ut på stan med dem eller bland folk. Med ett par exempelvis Altra eller Vivo skulle jag absolut kunna tänka mig att göra det på en promenad/snabbt besök på ICA eller dyl.
Citera
2024-06-04, 14:31
Medlem
Citat:
ok så du tycker alltså en foppatoffel är snyggare?

Det är ju subjektivt men där går nog trots allt min gräns, jag bär ändå foppa på tomten på landet osv men skulle ju aldrig gå ut på stan med dem eller bland folk. Med ett par exempelvis Altra eller Vivo skulle jag absolut kunna tänka mig att göra det på en promenad/snabbt besök på ICA eller dyl.

Vad har du annars då när du är bland folk?
Citera
2024-06-04, 14:37
Medlem
Citat:
Vad har du annars då när du är bland folk?
Generellt har jag någon form av sneakers (common projects) eller mockabrouges. På sommaren främst Espadriller eller seglarskor alt sneakers så klart.
Citera
2024-06-04, 14:40
Medlem
Citat:
Espadriller eller seglarskor

Dessa gör att du felbelastar ryggen på två sätt. Hoppas du gillar att få artros senare i livet. Men jag vet, för de flesta går utseendet före hälsan. Finns snygga rollatorer.
Citera
2024-06-04, 14:50
Medlem
Citat:
Dessa gör att du felbelastar ryggen på två sätt. Hoppas du gillar att få artros senare i livet. Men jag vet, för de flesta går utseendet före hälsan. Finns snygga rollatorer.
Det är mycket märkligt uttalande, menar du att foppatofflor skulle vara ett skydd emot det? om så på vilket sätt och vänligen bistå med etablerad forskning som påvisar detta.

Generellt är det bästa för kroppen att gå barforta och med så lite dämpning/stöd som möjligt.
Citera
2024-06-11, 16:32
Avslutad
Citat:

Så farliga är de väl ändå inte? De är praktiska och riktigt bekväma. Hellre det än flip flops iallafall
Citera
2024-06-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Så farliga är de väl ändå inte? De är praktiska och riktigt bekväma. Hellre det än flip flops iallafall

Foppatofflor är inte flipflops. Som tur är behöver jag inte bry mig då de flesta i mitt område är äldre och de klär sig hursomhelst. De ser andra värden i livet än unga, räddharar som måste få bekräftelser för att deras skor är snygga. Jag tycker att hur min kropp och plånbok mår är viktigare, dessutom gillar jag foppatofflor, blir glad när jag ser dem.

Sedan har folk alltid tittat konstigt på mig ändå då jag har en lite annorlunda ansiktsform och bara är 148 lång.
Citera
2024-06-11, 16:43
Medlem
Foppatofflor är verkligen skon av skor, har man en gång börjat traska runt i sådana så vill man inte ha något annat. Dom skyddar hyffsat(!) bra mot spik, skruv samt vassa plåtbitar och dom är lätta och välventilerade.
Men pass på! Det kan bli halt vid regn när tofflan börjar bli sliten.
Citera
2024-06-11, 16:47
Avslutad
Citat:
Foppatofflor är inte flipflops. Som tur är behöver jag inte bry mig då de flesta i mitt område är äldre och de klär sig hursomhelst. De ser andra värden i livet än unga, räddharar som måste få bekräftelser för att deras skor är snygga. Jag tycker att hur min kropp och plånbok mår är viktigare, dessutom gillar jag foppatofflor, blir glad när jag ser dem.

Sedan har folk alltid tittat konstigt på mig ändå då jag har en lite annorlunda ansiktsform och bara är 148 lång.

Läste fel, jag läste som att du tyckte att foppatofflor var fula. Aa jag delar din mening om sulorna
Citera
2024-06-12, 08:55
Medlem
Citat:

Sluta blanda ihop stil och en naturlig del av att vilja klä sig vettigt för sig själv och sin omgivning med rädsla eller osäkerhet. Detta är det vanligaste "skälet" alla som klär sig som sopor anger men i själva verket är det för att de själva ska försöka undertrycka sin osäkerhet och komma undan med att vara slappa, trötta och stillösa tröttmössor. Spelar ingen roll hur mycket pengar på banken du har, man visar ändå respekt mot sig själv och sina medmänniskor.

Men du tror kanske Gianni Agnelli, Steve McQeen, Julio Iglesias mfl är osäkra räddharar och det är därför de klädde sig klanderfritt? Eller att stora delen av överklassen förr och nu bryr sig om modets nycker och därför klär sig propert och respektabelt?

Nej sluta med dina ursäkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in