2007-07-24, 23:10
Medlem
strombergs avatar
Jag har under en längre period ibland upplevt ett kortvarigt euforiskt tillstånd när jag ägnat mig åt en fysisk aktivitet i kombination med att lyssna på musik och intensivt dagdrömma samtidigt.

Det som fungerar bäst för mig är att cykla en halvmil, och efter halva sträckan byta till en låt jag verkligen kan leva mig in i, och därefter öka farten och pressa mig själv till max. Det går också bra att trigga ruset under längre joggingturer med samma metod.

Någon annan som har erfarenheter av detta?
Citera
2007-07-24, 23:23
Medlem
Custom_mades avatar
Haha, nej jag har aldrig upplevt något liknande
Citera
2007-07-24, 23:25
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stromberg
Jag har under en längre period ibland upplevt ett kortvarigt euforiskt tillstånd när jag ägnat mig åt en fysisk aktivitet i kombination med att lyssna på musik och intensivt dagdrömma samtidigt.

Det som fungerar bäst för mig är att cykla en halvmil, och efter halva sträckan byta till en låt jag verkligen kan leva mig in i, och därefter öka farten och pressa mig själv till max. Det går också bra att trigga ruset under längre joggingturer med samma metod.

Det är vanligt i såväl initiatorisk magi som mystik.

Inget konstigt, utan helt enkelt ett användande av kroppens egna knark.
Citera
2007-07-25, 00:36
Bannlyst
Haha shit, nya drogen: MOTION!! Tror aldrig jag känt något annat än ångest när jag sprungit/cyklat... Sen så är jag ju mer en hallis-kille
Citera
2007-07-25, 01:12
Medlem
Himmler!s avatar
Självklart hård träning och ett nyktert leverna är det helt klart bästa om du frågar mig. Nyttigt är det dessutom. Jag mår verkligen som bäst när jag är nykter, tränar hårt och lever sunt. ett hårt gympass och sedan mår man dunder.
Citera
2007-07-25, 18:17
Medlem
Gott&Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DementedGo
Haha shit, nya drogen: MOTION!! Tror aldrig jag känt något annat än ångest när jag sprungit/cyklat... Sen så är jag ju mer en hallis-kille
Håll dig vaken istället för att motinera då
Citera
2007-07-25, 18:23
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stromberg

Jag har! Kan vara sjukt skönt att lyssna på musik i samband med fysisk aktivitet.
Citera
2007-07-25, 18:28
Medlem
lakritspipans avatar
Genom lucid dreaming kan jag uppleva riktigt sköna känslor och eufori. Jag trodde att tunga opiater var nyckeln till det absoluta välmåendet men oxy ligger iaf ganska långt efter känslorna man kan få genom riktigt starka klardrömmar på naturlig väg även om det är skönt att sitta och nodda och halvdrömma osv. på oxy.

Träna är inte riktigt min grej men när jag väl har gjort det så har jag inte upplevt nån eufori eller så. Visst kan det vara skönt och typ ta en iskall cola efter att man ansträngt sig satan men jag skulle inte vilja kalla det eufori eller riktigt välmående.
Citera
2007-07-25, 18:37
Medlem
kultingens avatar
Det är endorfinerna som frisläpps, går kanske att injicera syntetiska sådana
Citera
2007-07-25, 18:47
Medlem
Cocaine Cowboys avatar
Låter som det nyttigaste sättet man kan uppnå eufori som!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in