2007-07-24, 22:37
Bannlyst
Hej alla som har genomgått väktarutbildning eller dom som har erfarnhet inom det.
Min fråga är om man utbildar sig till väktare både vu1&vu2,kan man misslyckas med det lixom att man kanske inte klarar av det teotetiska eller vad nu är?
och den andra frågan är,om man förekommer vad det gäller belastningsregistret,är det kört då att man inte får utbilda sig?och antar att ifall man nu har utbidlat sig såkan man jobba som dörrvakt?
all svar uppskattas.
Citera
2007-07-24, 22:52
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt
kan man misslyckas med det lixom att man kanske inte klarar av det teotetiska eller vad nu är?
Låt mig se, du har svårigheter med att ta in teoretiska kunskaper...
Citat:
om man förekommer vad det gäller belastningsregistret,är det kört då att man inte får utbilda sig?
...och finns i belastningsregistret...
Citat:
och antar att ifall man nu har utbidlat sig såkan man jobba som dörrvakt?
... jamen då låter du ju som ett alldeles ordinärt dörrvaktsämne. Lycka till.
Citat:
all svar uppskattas.
Varsågod, det var så lite så.
Citera
2007-07-24, 23:37
Medlem
Kuggarns avatar
Chill! Raderat lite OT. /Mod
Citera
2007-07-24, 23:40
Medlem
Realinvestings avatar
Citat:
Min fråga är om man utbildar sig till väktare både vu1&vu2,kan man misslyckas med det lixom att man kanske inte klarar av det teotetiska eller vad nu är?

Ja Du kan misslyckas om du nu har oturen. Verkligen bortkastade pengar om du nu lyckas faila med det.

Citat:
den andra frågan är,om man förekommer vad det gäller belastningsregistret,är det kört då att man inte får utbilda sig?.
Vet inte riktigt hur det är på den sidan. Är du med i belastningsregistret?
Vart bara lite nyfiken! Det måste iallafall ses som en negativ sak om man nu är med i registret.

Citat:
och antar att ifall man nu har utbidlat sig såkan man jobba som dörrvakt?
all svar uppskattas.
Ja, efter utbildningen så kan du jobba som dörrvakt, känner en del människor som jobbar dörrvakt utan utbildningen också. Fast behöver man inte bara genomgå någon lättare utbildning så som ordningsvakt eller dylikt, eller är jag ute och cycklar?
Citera
2007-07-24, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realinvesting
Ja Du kan misslyckas om du nu har oturen. Verkligen bortkastade pengar om du nu lyckas faila med det.

Vart bara lite nyfiken! Det måste iallafall ses som en negativ sak om man nu är med i registret.

Ja, efter utbildningen så kan du jobba som dörrvakt, känner en del människor som jobbar dörrvakt utan utbildningen också. Fast behöver man inte bara genomgå någon lättare utbildning så som ordningsvakt eller dylikt, eller är jag ute och cycklar?

förekommer i belastningsregistret.
Citera
2007-07-24, 23:44
Bannlyst
Citat:

ok.tack för svaret.

förekommer i belastningsregistret.

??
Citera
2007-07-24, 23:45
Medlem
C M Burnss avatar
Citat:
Fast behöver man inte bara genomgå någon lättare utbildning så som ordningsvakt eller dylikt, eller är jag ute och cycklar?

Väktare kräver Vu1 och Vu2 och ordningsvakter har mer befogenheter än väktare, så jag skulle tro att svaret på din fråga är nej. Ett bestämt nej.
Citera
2007-07-24, 23:49
Bannlyst
nån som vet hur mycket vu1&vu2 kostar ?
Citera
2007-07-25, 00:32
Medlem
wises avatar
När vaktbolagen skriver "förekommer ej i belastningsregistret" menar de då alla typer av brott? Det skulle ju vara lite absurt att ej få utbilda sig pga en rödljuskörning med cykeln eller avsaknad av cykelbelysning
Citera
2007-07-25, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wise
När vaktbolagen skriver "förekommer ej i belastningsregistret" menar de då alla typer av brott? Det skulle ju vara lite absurt att ej få utbilda sig pga en rödljuskörning med cykeln eller avsaknad av cykelbelysning

men du tror att dom tar så stort på allvar sånt trams brott?
Citera
2007-07-25, 01:51
Medlem
wises avatar
Citat:
men du tror att dom tar så stort på allvar sånt trams brott?

Naturligtvis är det tramsbrott men de skriver ju oftast att man inte får förekomma i belastningsregistret. Därmed skapas en intressant frågeställning om detta är något som följs till 100% eller vart man drar gränsen.
Citera
2007-07-25, 11:23
Medlem
momiZs avatar
Jag fick VU1 gratis genom Väktarskolan AB i lumpen. Det var endast två av 26 som kuggade på provet och de var inte det minsta motiverade. Kursen var ett riktigt skämt, en gammal väktare som pratade strunt i fyra dagar. Den sista dagen var det utbildning i "självförsvar" utan något som helst prov.

Motsvarande utbildning civilt kostar mellan 11000-12000 kronor. Har man tur kan bevakningsbolaget betala för VU1.

VU2 måste man genomgå efter att ha arbetat i ett auktoriserat bevakningsbolag i sammanlagt 160 timmar. Företaget betalar VU2.

Jag tror inte det innebär några hinder att förekomma i belastningsregistret för utbildningen, däremot kan det bli problem att få anställning som väktare. Värt att kolla upp! Kanske inte så roligt med 11000 i sjön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in