Jag var och kikade lite i trakterna av Hammarby idag, och var kring nån slags bergrumsanläggning och glodde en sväng. Det ligger precis vid det stora betongtornet med massa paraboler och skit på.
Nu när jag kommer hem så tänkte jag kolla hur det ser ut på kartan, och på satellitbild. Till min stora förvåning så ser det inte alls ut som i verkligheten, men detaljer som pekar på att anläggningen är ordentligt gammal får mig att granska satellitbilden noggrannare. Och se på fan, de har klippt och klistrat för att dölja det hela!

Då undrar man ju raskt vad det är som är så enormt viktigt där nere.
Tyvärr kraschar min burk när jag försöker köra Google Earth, annars hade jag kollat om det ser annorlunda ut där också.
Jag vet inte om jag vågar skärmdumpa bilden och visa här om det nu är nån slags försvarshemlighet, för då kommer väl polisen och knackar på dörren, hehe. Men ni kan ju kolla själva precis runt tornet på bilden. Man ser efter lite granskande att samma träd står på mer än ett ställe!
Edit: Nu har jag sökt lite i forumet och funnit vad det är för "anläggning". Dock verkar den bortredigerade grunkan på bilden inte vara riktigt samma sak. Där satt också skyltar med fotoförbud (innanför det hemskt ogenomträngliga stängslet). Inga såna skyltar vid porten direkt bredvid tornet däremot.