Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det där är så dumt så det tror du inte ens själv på!
Är det nånstans man inte kan leva på sitt rykte så är det som försvarsspelare i Barcelona, det såg vi tydligt när Zambrotta försökte.
Sanningen är istället den att Puyol anses som riktigt jävlig att möta just för hans spelstil. Detta bekräftas även av det faktum att han valdes in i FIFPros elva både 06/07 och 07/08 trots att Barcelona inte vann någonting alls.
Den Puyol som du påstår lever på gamla meriter blev invald i både UEFA Team of the Year samt FIFA Team of the Year 2008. I EM var han även med i UEFA Team of the Tournament.
Han har därtill en mängd individuella utmärkelser, bland annat årets idrottsman i Spanien 2002.
inte så svårt att vara försvarsspelare i barcelona eller spanien när de har bollen 90% av matchen. efter em-finalen mot tyskland, där spanien vann med 1-0, om jag nu minns rätt. så var det någon som tog sig tiden att göra en youtube-video på puyols insats i finalen, det roliga var att han gick bort sig rejält 3-4 gånger som mycket väl hade kunnat resultera i mål, minns själv en situation där han som vanligt springer omkring som en yr hörna och ska tackla ballack. ballack, kvick som han är(HAHA), petar bollen på sidan och undkommer kapningen.
skiter fullständigt i vad han får för utmärkelser, han är så överskattad bara för att han spelar i barcelona. han är inte bra på huvudet, han har ruskigt dåligt positionsspel (det är därför han springer omkring och tacklas och glidtacklar) jag har aldrig sett Nesta springa omkring och glidtackla. som någon sa "den bästa mittbacken är den som inte blir skitig"
kort och gott. puyol blir överskattad för att han får smutsiga shorts, han syns på planen helt enkelt. står man fel så får man reparera det med snabbhet och glidtacklingar, och det är precis så puyol gör. det är inte utan anledning han är känd för att vara en chansbrytare.
just därför får världens i särklass bästa mittbackar aldrig det erkännandet de förtjänar (Nesta är den bästa mittbacken sedan Beckenbauer och ferdinand är den bästa sedan nesta) de har allt, snabbhet, placeringsförmåga, huvudspel, passningsspel, följsamma.
får nesta vara skadefri nu så tror jag han kan göra stordåd, men han kommer naturligtvis inte att uppmärksammas för det, han syns ju inte.