Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-24, 19:31
Medlem
Cobra Styles avatar
Jag menar dessa popup varianter som dyker upp nere i högra hörnet och försvinner automatiskt.

Jag skulle koppla upp en multimediahårddisk (DVico HD TviX 4000) till min dator för att föra över filer till den. När jag anslöt disken så kände ju systemet av en ny maskinvara men så blev jag distraherad när ngt meddelande dök upp som sade ngt om att det misslyckades.
Hur gör man om man vill se dessa popup meddelanden från Win XP igen? SYns de i ngn logg eller ngt? Jag testade att ansluta igen men nu vill inte datorn känna av ngn disk?

Anyone?
Citera
2007-07-24, 19:34
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Jag testade att ansluta igen men nu vill inte datorn känna av ngn disk
Har du TViXen igång när du kopplar in den?
Har du formaterat hårddisken som sitter i?
Citera
2007-07-24, 20:15
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Har du TViXen igång när du kopplar in den?
Har du formaterat hårddisken som sitter i?

Nej, jag startar TVixen efter jag anslutit den enligt manualen. Japp jag har formaterat HDn och den funkade perfa för nga timmar sedan.
Citera
2007-07-24, 20:46
Medlem
antagonistens avatar
Jag hade också en jäkla massa strul med att få igång min TViX, tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag lyckades lösa det.

Hur har du jumprat disken?
Jag har för mig att man måste sätta den på cable select (CS) för att det ska fungera.
Citera
2007-07-24, 22:40
Medlem
Cobra Styles avatar
Vad menar du med jumprat?
Citera
2007-07-24, 23:07
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Vad menar du med jumprat?
Jumprat, byglat, kalla det vad du vill.
På kortsidan av disken sitter det i alla fall liten plastplutt som du flyttar på för att ändra jumper-inställningarna.
http://www.datadoctor.biz/images/chap2-page11-img1.JPG

OBS!
Dessa inställningar skiljer från disk till disk så gå inte efter bilden, instruktionerna finns klistrade på själva hårddisken.
OBS!

Edit: Så här ser instruktionerna ut:
http://book.itzero.com/read/others/0603/OReilly.PCs.The.Missing.Manual.Dec.2005_html/0596100930/images/pcstmm_0907.jpg
Citera
2007-07-24, 23:09
Bannlyst
Citat:
Jag menar dessa popup varianter som dyker upp nere i högra hörnet och försvinner automatiskt.

Jag skulle koppla upp en multimediahårddisk (DVico HD TviX 4000) till min dator för att föra över filer till den. När jag anslöt disken så kände ju systemet av en ny maskinvara men så blev jag distraherad när ngt meddelande dök upp som sade ngt om att det misslyckades.
Hur gör man om man vill se dessa popup meddelanden från Win XP igen? SYns de i ngn logg eller ngt? Jag testade att ansluta igen men nu vill inte datorn känna av ngn disk?

Anyone?
Systemmeddelanden bör finnas i loggen, troligen under systemloggen..
Citera
2007-07-25, 00:01
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Systemmeddelanden bör finnas i loggen, troligen under systemloggen..
Och för att få fram den klickar du på start ----> högerklicka på "Den här datorn" ---> Hantera ----> Loggboken.
Citera
2007-07-25, 08:48
Medlem
Cobra Styles avatar
Jag har en Maxtor DiamondMax Plus 9, 120 GB ATA/133 HDD. Har byglat "DS (Master)". De andra alt. är "CS Enabled/Cap Limit". Men sedan sitter en "enkelkloss" högst upp till höger men den verkar inte gå att pilla loss?!?!

Jag får upp "{Fördröjd skrivning misslyckades} Det gick inte att spara alla data för filen . Data har förlorats. Detta fel kan bero på ett fel i datorns maskinvara eller nätverksanslutning. Försök spara filen någon annanstans." när jag börjar föra över filer.

*Edit* hittade just den här http://www.seagate.com/images/support/en/us/mxo_ata_jumpers.gif där ser man att enkelklossen skall vara där, och byglingen är ju korrekt (För det är väl ingen skillnad på begreppen "Master" och "SingelMaster" va? För manualen säger "SingelMaster") så då fattar jag inte vad som kan vara fel?!??!
Citera
2007-07-26, 10:39
Medlem
Cobra Styles avatar
Har lyckats lösa problemet men nu undrar jag hur man får subtitels att funka med filmerna? Skall de döpas till samma sim filmen och läggas i samma folder eller hur?

Sedan undrar jag om ngn fått HD-Filmer av typen "mkv" att funka att spela upp med TviX-dosan?
Citera
2007-07-26, 10:59
Medlem
antagonistens avatar
Ja, du döper texten till samma sak som filmen (förutom filändelsen) och lägger filerna i samma mapp.
Här kan du hitta lite matnyttig info:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=138248
Citera
2007-07-26, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Och för att få fram den klickar du på start ----> högerklicka på "Den här datorn" ---> Hantera ----> Loggboken.
eller win-r 'eventvwr' enter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in