2025-02-09, 21:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoffinRock
Gillar du Quentin Tarantinos filmer? Jag älskar Pulp Fiction och Reservoir Dogs.

Vad jag kan minnas har jag bara sett Kill Bill. Har dock blivit rekommenderad av en av mina stamkunder på jobbet att se Pulp Fiction, Inglorious Bastards och Once Upon A time In Hollywood, men det har inte blivit av än.
Citera
2025-02-09, 22:22
Medlem
Bartman777s avatar
Frågan "Vad är så bra egentligen?" blir ganska dum.
Film är som vilken annan konst som helst. Antingen så faller det en i smaken, eller så gör det det inte. Olika konst tilltalar olika människor, inte svårare än så.

Personligen gillar jag Tarantinos filmer från 90-talet. När 2000-talet kom, så gick ju precis all västerländsk film ner sig fullständigt, så det är ju inte konstigt att även Tarantinos filmer gjorde det.
Detta är min åsikt alltså, ni behöver inte hålla med mig.

Så jag gillar Reservoir Dogs, Jackie Brown, Pulp Fiction, From Dusk Til Dawn som han hade ett finger med i, True Romance osv. Kill Bill uppskattar jag också, och faktiskt även Django Unchained. Så vissa undantag finns ju såklart även under 2000-talet. Men generellt gick ju all film ner sig då tycker jag.

The Hateful Eight och Inglorious Basterds var ju fullständigt värdelösa båda två tycker jag.
Så numera nöjer jag mig med att se de äldre rullarna från Tarantino, plus Kill Bill och Django som sagt.

Jag uppskattar känslan i hans äldre filmer, dialogerna, sättet det är filmat på, musiken. Hans förmåga att fullständigt vrida en storyline mitt i filmen på ett oerhört snyggt sätt. Det kan vara att någon helt plötsligt får för sig att skjuta någon för någon skitsak, som sedan vänder upp och ner på hela filmen.

Han gör det snyggt tycker jag, och med en bra fingertoppskänsla.

Men all konst är inte för alla, oavsett det gäller film, musik, tavlor, skulpturer, eller något helt annat som kan gå under "konst".
Citera
2025-02-09, 23:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoffinRock
Har du sett Natural Born Killers? Han skrev den, men ogillar den färdiga filmen. Han tycker Oliver Stone förstörde allt!
Jag har sett den, och jag är lite kluven. Jag tycker den är snyggt gjord, men det är något som gör att den inte känns riktigt rätt för mig, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Jag gillar dock Lewis och Harrelson som skådespelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in