Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Undrade lite samma sak, vad gr HA gubbarna nr dom ker in i fngelse i USA vilken stllning har dom osv.
Etnicitet frst,typ den som styr kken, svarta vita o bruna, utver det ven om det varierar ifrn stat till stat native americans o asiater. Finns inget i mitten, ven om en individ kan vara av blandad bakgrund rknas denne enbart till en av ovan grupper, klara fack.
Inom dessa etniska grupper frekommer det ox grupperingar. Du kan vara vit men sitter nd i en egen bt, bikers oavsett klubb brukar te sig till andra bikers - p kken truce. Att sitta i bt innebr att vara orrd men ven att man inte pverkar maktbalansen p kken. Man skter sitt, irlndska o italienska mobsters oavset stad el familj brukar ven finna varandra d de oftast bara vill sitta av tiden ven om den i mnga fall r p livstid. Blacks samma sak, gngen kanske inte kommer verens p utsidan men p insidan lter man bli varandra, det r dem som inte r connected vilka oftast tas upp i kkgngen, det skr sig sllan ven om jag vet att mnga blacks har svrt fr jamaicanerna d de vgrar att styras efter hudfrg el strukturer.. Skulle det dock skra sig mellan "familjer" el bikers lter omgivningen dem skta det sjlva, d det sllan har med kken i sig att gra rr det heller inte balansen
Finns ven skumma korsningar, vet att vita Mongols str nrmare La Eme n vad de gr tex AB men det r pga Mongolkontexten. Europer, oftast vita men man lter dem vara ifred, de r oftast inte connected men gr varken till el ifrn.
Oavsett hudfrg ven om detta kan ha ndrats sen jag kollade sist, de som anses sitta i en bt r oftast de som r dmda fr RICO, gr sllan ngt vsen av sig o vill bara drifrn.
Kom ven ihg, bara fr att du r svart behver du inte vara med i BGF, detsamma gller vita o AB/NLR el nn peckerklubb. En biker oavsett klubb skulle alltid ta sin broder frst oavsett etnicitet, sen andra bikers, sen alla andra....
Det vara ett par r sen jag kollade detta dock, en del kan ha ndrats o jag reserverar mig drfr ifall jag skulle ha fel p ngn punkt el ngt med ren har kommit drtill.
/B