Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-25, 15:43
Medlem
kristoes avatar
Ska avvakta till sdem som fått sina datorer kan skryta hur nöjda dem är med sin 1000krdator, då beställer jag en :P
Citera
2007-07-25, 15:46
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeruggla
Villa tjänster står dewt att dom erbjuder och var? Var dementeras detta?

Det står att du kan köpa minnen hos dom men ringer man dit så vet dom ingenting om detta.
Citera
2007-07-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristoe
Ska avvakta till sdem som fått sina datorer kan skryta hur nöjda dem är med sin 1000krdator, då beställer jag en :P

Jag med :P Beställer direkt när jag ser att nån har fått den. Lång leveranstid dock
Citera
2007-07-25, 16:06
Bannlyst
Aaah, läste detta på texttv imorse.
Hoppas iiiiiinnerligt det är sant, då ekonomin är nästintill obefintlig och tanten börjar klaga över att jag fyller hennes dator med diverse.
Då är ju jag en sådan som de utger sig att vända sig till! Haha.

Anyway, läst både på sweclockers, här och allehanda tidningar, och jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till scam or not.
Klart att datorn inte är något att hurra över prestandamässigt i dagens läge, men hade nog känts lite mer pålitligt om någon artikel kunde hänvisa till it-expert slash journalist som rent av träffat nån bakom det hela.

Jag hoppas jag hoppas jag hoppas.
Men jag inväntar, som många andra här, på att folk som beställt ska få sina.
Om detta stämmer så kommer jag inte tveka en sekund.
Och ang leveranstiden, äh, visst att det vanligtvis tar några veckor för paket från utlandet att levereras, men samtidigt känns det som att för den nätta summa det handlar om så gör det tamejfasen inge att det tar lite tid.
Citera
2007-07-25, 16:22
Bannlyst
snappat av zlekk på sweclockers:

---
Hej igen!

Vår verkstadschef har haft möten med dem och vi har gått med på att bli deras servicepartner och vi är en av nordens största serviceverkstäder så det vore konstigt om de inte är seriösa. Det skulle dra ner vårt rykte väldigt mycket.

Med vänlig hälsning

InfoCare Workshop AB
Kundcenter / Ida
---
Citera
2007-07-25, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
snappat av zlekk på sweclockers:

---
Hej igen!

Vår verkstadschef har haft möten med dem och vi har gått med på att bli deras servicepartner och vi är en av nordens största serviceverkstäder så det vore konstigt om de inte är seriösa. Det skulle dra ner vårt rykte väldigt mycket.

Med vänlig hälsning

InfoCare Workshop AB
Kundcenter / Ida
---

Fanns ett liknande företag kallat "Blew". De sålde laptopar för 5000, lcd-tv för 15000 för ett antal år sedan, de hade nåt avtal med infocare också. Sen visade sig att blew var ett blufföretag efter ett antal veckor...
Citera
2007-07-25, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Cool
Fanns ett liknande företag kallat "Blew". De sålde laptopar för 5000, lcd-tv för 15000 för ett antal år sedan, de hade nåt avtal med infocare också. Sen visade sig att blew var ett blufföretag efter ett antal veckor...

Åhfan.
Fast nu när du säger det så låter det dock bekant.
Undra hur infocare räddade ryktet där, om inte annat så känns det som att de borde varit extra försiktiga denna gång?
Citera
2007-07-25, 16:44
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Tänkte lägga upp en tråd här, såg detta på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=696980
SÖK INNAN DU POSTAR!

Så, då var det avklarat.

1040 kr minus några kronor för frakt och skatter, täcker inte ens komponentkostnaden för en sån maskin. Samtidigt sitter någon dumfan hos Aftonhoran och påstår att: "komponentkostnaden för en sådan här dator är mycket låg och ligger på kanske 500, max 1000 kronor." Dom där 500 kr täcker nog knappt ens in kostnaden för LCD-skrämen.

Skulle det vara så billigt så hade någon av alla företagen sålt så billiga datorer. Istället kostar billigaste på marknaden 4 ggr mer.

Vore trevligt om det var sant. Men det är bluff tills motsatsen bevisats.
Citera
2007-07-25, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
SÖK INNAN DU POSTAR!

Så, då var det avklarat.

1040 kr minus några kronor för frakt och skatter, täcker inte ens komponentkostnaden för en sån maskin. Samtidigt sitter någon dumfan hos Aftonhoran och påstår att: "komponentkostnaden för en sådan här dator är mycket låg och ligger på kanske 500, max 1000 kronor." Dom där 500 kr täcker nog knappt ens in kostnaden för LCD-skrämen.

Skulle det vara så billigt så hade någon av alla företagen sålt så billiga datorer. Istället kostar billigaste på marknaden 4 ggr mer.

Läs innan du postar. På 1sta sidan skrev jag att jag sökte efter Medison. Råkade dock göra det i Hårdvaruavdelningen.
Sen att någon postar den i Övriga IT-och datordiskussioner(?) kan väl inte jag rå för..

aja att slå ihop dessa 2 trådar blir nog enklast..
Citera
2007-07-25, 17:22
Bannlyst
Citat:
SÖK INNAN DU POSTAR!

Så, då var det avklarat.

jaa.. vad dum vi är..
Citera
2007-07-25, 17:29
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Läs innan du postar. På 1sta sidan skrev jag att jag sökte efter Medison. Råkade dock göra det i Hårdvaruavdelningen.
Sen att någon postar den i Övriga IT-och datordiskussioner(?) kan väl inte jag rå för..

aja att slå ihop dessa 2 trådar blir nog enklast..
Jag läser innan jag postar... Att du är för korkad för att klara av att söka är en helt annan sak.
Citera
2007-07-25, 17:35
Bannlyst
Citat:
Jag läser innan jag postar... Att du är för korkad för att klara av att söka är en helt annan sak.

Whatever Björne. Alla gör misstag..

Ang laptopen.. Den var exakt lik någon modell från något företag.. Läste på sweclockers att någon ringde upp/mailade företaget och frågade om dom hade något samarbete med Medison, vilket dom inte hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in