Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-25, 14:09
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackapär
Skapligt superscam om det är bluff, idg, aftonbladet jönköpingsnytt osv. Jag avvaktar lite.

Det kan vara en halv-scam. Alltså killen som ligger bakom företaget har goda intentioner och han tror verkligen att han ska lyckas ro iland med det här. Han kanske räknar med att bygga upp det hela som en Ponzi-bluff i början för att sedan vända trenden och börja tjäna pengar på riktigt?
Citera
2007-07-25, 14:09
Medlem
mackapärs avatar
Nu har johanna frågat peter pettersson och skrivit en ny artikel

http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,1126774,00.html
Citera
2007-07-25, 14:12
Medlem
qwertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zmaster_87
Jag la också en beställning. Fraktfritt inom scandinavien. Så det verkar nästan för bra.

Skulle säga att det är bra långt förbi "nästan för bra"!

Men lycka till, man vet aldrig, mitt tips är dock att du har lika stor chans att
få en dator om du sätter in en "röding" på mitt konto.
Citera
2007-07-25, 14:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag frågade folket på Cint.se igår och den tråden har vuxit rätt mycket nu. Ganska gott om matnyttig information där:

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=62603
Citera
2007-07-25, 14:45
Medlem
puckots avatar
Nästan som min nuvarande dator, fast lite snäppet bättre. Jag har gått och funderat på att jag skulle velat byta ut min nuvaranda laptop till något lite bättre, bara det att min ekonomi är ruggit begränsad. Men detta låter ju onekligen intressant, om det inte är bluff vill säga. Jag avvaktar nog också eventuellt inköp tills någon har fått den och kan recensera den. Men och andra sidan är den så pass billig att det inte skulle vara hela världen om det skulle visa sig vara en bluff likförbannat.

Föressten, är det svenskt tangentbord på denna? Eller måste man lämna in den på någon verkstad för att få det utbytt?
Citera
2007-07-25, 14:46
Medlem
Perkis avatar
Ska bli intressant att följa det här.

Det låter för bra för att vara sant
Citera
2007-07-25, 14:49
Medlem
mackapärs avatar
The squonk på sweclockers tycker jag har en intressant teori:
Citat:
OM laptopen existerar så är det troliga att Valdi sysslar med "dropshipping" dvs det är kineserna som egentligen tillhandahåller laptopen och mkelectronics som levererar den.

Det står på mkelectronics sida hur man gör, om man själv vill syssla med dropshipping.

Valdi sitter som passiv mellanhand och tjänar en liten slant på det hela, lite mer än att klicka på bannersidor typ. Om det är på det viset gör han dels det att informera om att den finns. Och det verkliga grovjobbet; att betala kineser laptop för laptop allteftersom han får in pengar. Det sker dock lämpligast automatiskt.

När tillräckligt många är betalda går antagligen första leveransen. Det låter troligt att han måste ha betalat ett visst antal innan någonting alls skickas. Kineser skickar inte innan de fått betalt.
Citera
2007-07-25, 14:53
Bannlyst
Är det en bluff så är det oehört skickligt genomfört. Men jag väntar ett tag med min beställning iaf..

Ett misstag som många gör är att dom jämnför med dom billigaste delarna i butik, att hanlda direkt från tillverakaren (ännu billigare än från grossist) i större volymer är så oehört mycket billigare. Fraktkostnaden hålls ju troligen nere tackvare volymavtalet med leverantören . Momsen betalar väll kunden?

Hurvida det är rimligt eller ej har jag ingen aning om.

Marknadsföringen verkar, så här långt skötas gratis av media och på forum. Genialt.

Den som lever får se....
Citera
2007-07-25, 14:55
Medlem
Det här blir ju riktigt kul: antingen får jag reda på att det är så här lätt att göra sig en miljon om man bara har en plan som utnyttjar gemene mans naivitet - eller så kommer jag kunna köpa en billig extradator. Lycka till gossar!
Citera
2007-07-25, 15:15
Medlem
indens avatar
Det är en bluff, SweDeltaco som finns med här:

http://www.medisoncelebrity.com/accessories.html

vill inte ha någonting med detta att göra och erbjuder inte de tjänster som det står att dom erbjuder.
Citera
2007-07-25, 15:20
Medlem
CombatMans avatar
Till det priset måste man nog förutsätta att det är en bluff fram tills motsatsen bevisats. Tycker lite synd om de som redan har beställt.
Citera
2007-07-25, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inden
Det är en bluff, SweDeltaco som finns med här:

http://www.medisoncelebrity.com/accessories.html

vill inte ha någonting med detta att göra och erbjuder inte de tjänster som det står att dom erbjuder.

Villa tjänster står dewt att dom erbjuder och var? Var dementeras detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in