Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-28, 23:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chattanoga
Har hans polare hoppat av?
Det har jag missat, kan du länka?

Du får gräva i Cint-tråden. Men namnen på de s.k "tekniska direktörerna" är tydligen borttagna från hemsidan (blir mindre och mindre kvar på den). Sedan så vägrade ju den andra "tekniska direktören" kommentera datordebaclet överhuvudtaget när IDG fick tag på honom.

Med en orderstock på 300.000 beställda datorer och bara tre dagar kvar tills vi är framme vid det nya leveransdatumet (det förra sköts ju fram utan närmare förklaring) så borde det finnas pallvis med färdiga datorer i den fabrik som ska montera burkarna. Den skulle visst ligga i Brasilen, eller har det också ändrats?

Min teori om det här är att Valdi ville leka Birgersson och få sola sig i rampljuset likt en nyuppstigen datajesus och IT-visionär utan att ha någon som helst egentlig täckning för det han sade.

Ingen skulle dock bli gladare än jag om dessa burkar skulle dyka upp i tusentals exemplar om några dagar. Men sannolikheten för detta är väl lika stor som att jag skulle vinna på Lotto. Och jag spelar inte ens Lotto.
Citera
2007-08-29, 00:17
Bannlyst
har följt tråden sen den startade, men kan ändå ha missat detta om det varit på tal och då ber jag om ursäkt, annars så;

är det nån som avbeställt som fått tillbaka sina pengar från 2CO?
var ju folk som beställde men sedan när det grävdes mer i det så avboka en del ganska omgående och skulle få sina pengar efter 7 dagar.
då undrar jag om nån har fått sina pengar än?

för om så är fallet kan man ju faktiskt chansa, eller?
Citera
2007-08-29, 00:50
Medlem
WeistMeisters avatar
Det vore ju riktigt skumt om såhär många har förhandsbeställt när man inte helt riktigt vet om datorerna kommer eller inte.

Den kloke väntar tills de andra fått sina datorer så man ser att det inte är en bluff, och fungerar det inte att betala med faktura?
Citera
2007-08-29, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeistMeister
Det vore ju riktigt skumt om såhär många har förhandsbeställt när man inte helt riktigt vet om datorerna kommer eller inte.

Den kloke väntar tills de andra fått sina datorer så man ser att det inte är en bluff, och fungerar det inte att betala med faktura?

en del tycker att ~1000kr inte är mycket och att det kan vara värt o chansa.
en del kanske bara är rent blåsta, men det får jag äta upp om datorerna levereras.

sen att vänta tills de andra fått sina datorer, jag antar att du inte läst så mycket i tråden?
valdi kanske bara skickar ut ett parti som visar att det inte är bluff, sedan när folk börjar hinka in beställningar igen så tar han pengarna o drar.
Citera
2007-08-29, 17:19
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
valdi kanske bara skickar ut ett parti som visar att det inte är bluff, sedan när folk börjar hinka in beställningar igen så tar han pengarna o drar.
Men det kan han ju inte eftersom 2CO håller i pengar tills datorerna har skickats, om jag har förståt det hela rätt.
Citera
2007-08-29, 17:26
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
en del tycker att ~1000kr inte är mycket och att det kan vara värt o chansa.

Japp. Fast för en del är 1000 kr väldigt mycket pengar. Och de är dem som jag tycker jävligt synd om. Ensamtående mammor som övertygats av sina barn att det här är verkligen något bra. Unga stackare som sommarjobbat och tycker att en laptop för 1000 kr är en lysande idé. Och alla de som egentligen inte har råd men som tar ett SMS-lån för att kunna köpa en sån här luftdator.

Bara för att Valdi enligt vad allt tyder på bara vill hålla på och spela IT-allan.
Citera
2007-08-29, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yes...
Men det kan han ju inte eftersom 2CO håller i pengar tills datorerna har skickats, om jag har förståt det hela rätt.

där sa du något, det tänkte jag inte på.
usch så dum jag känner mig.
Citera
2007-08-29, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Japp. Fast för en del är 1000 kr väldigt mycket pengar. Och de är dem som jag tycker jävligt synd om. Ensamtående mammor som övertygats av sina barn att det här är verkligen något bra. Unga stackare som sommarjobbat och tycker att en laptop för 1000 kr är en lysande idé. Och alla de som egentligen inte har råd men som tar ett SMS-lån för att kunna köpa en sån här luftdator.

Bara för att Valdi enligt vad allt tyder på bara vill hålla på och spela IT-allan.

så sant så.
jag var jävligt nära o beställa i början, och 1000 pix är mycket för min del.
så jag förstår helt klart vad du menar.

frågan kvarstår dock; de som avbeställt hos 2CO, har de fått tillbaka sina pengar än? det har ju ändå gått en hel del tid.
Citera
2007-08-29, 17:32
Medlem
yonnys avatar
Fast nu ligger ju pengar hos 2CO och de tänker inte ge pengarna till Valdi förrän datorerna leveleras. De är även medvetna om taktiken att skicka ut vissa datorer och sedan dra.
Citera
2007-08-29, 21:01
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Fast nu ligger ju pengar hos 2CO och de tänker inte ge pengarna till Valdi förrän datorerna leveleras. De är även medvetna om taktiken att skicka ut vissa datorer och sedan dra.

Fast det är ju en bra grej
Citera
2007-08-29, 21:07
Medlem
Bitmasters avatar
Det känns ganska osannolikt att han får ut pengarna från 2CO utan att låta leverera varorna först. Om han nu lyckas med det så är det väl bara att lyfta på hatten för min del
Citera
2007-08-29, 22:27
Medlem
Arthful Djs avatar
Orkar inte riktigt bläddra tillbaka, men vilket datum är den nuvarande deadlinen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in